رشت- رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان از اجرای بیش از ۳۰۰ طرح انتظامی با محوریت پاکسازی مناطق آلوده و جرم‌خیز این استان طی ۳ ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد حجتی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه، برنامه‌های هدفمند و تعامل خوب مردم و مسئولان با پلیس، اظهار کرد: به لطف پروردگار، استان گیلان از حیث مسائل انتظامی - امنیتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی گفت: در طول سه ماهه گذشته، ۱۵۷ هزار و ۳۱۴ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد ۱۳۰ هزار مورد صحت‌دار و منجر به تشکیل ۴۵ هزار و ۲۱۳ فقره پرونده قضائی در کلانتری و پاسگاه‌ها شده است.

رئیس پلیس پیشگیری استان گیلان از انجام اقدامات تخصصی و کشف ۳ هزار و ۸۲۹ فقره سرقت در سطح استان خبر داد و افزود: بیشترین حجم پرونده‌های تشکیل شده در بحث سرقت مربوط به اماکن خصوصی و تجهیزات انتقال نیرو بوده است.

این مقام انتظامی با تاکید بر دستاوردهای پلیس گیلان در دستگیری ۲ هزار و ۸۶ فروشنده مواد مخدر، ۲۴۰ قاچاقچی و ۴ هزار و ۹۸۶ معتاد متجاهر تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان توسط پلیس کشف شده است.

سرهنگ حجتی بیان داشت: بیش از ۴۷ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع، ۳۵ تن چوب جنگلی و ۳۹ هزار پاکت سیگار قاچاق و ۵۶۰ قبضه سلاح گرم غیرمجاز نیز توسط پلیس کشف شد.

وی استفاده از ظرفیت مؤسسات خدمات حفاظتی - مراقبتی در سطح استان را موجب تسریع در روند رسیدگی به جرایم عنوان کرد و گفت: بیش از هزار و ۴۰۰ پلیس‌یار در مجتمع‌های مسکونی و تجاری، بانک‌ها و اصنافی نظیر طلافروشی‌ها، صرافی‌ها، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی و تجاری بکارگیری شده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری استان گیلان به اجرای بیش از ۳۰۰ طرح انتظامی با محوریت پاکسازی مناطق آلوده و جرم‌خیز طی ۳ ماهه گذشته اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی در این مدت دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی در تشریح عملکرد یگان‌های حفاظت پلیس پیشگیری گیلان بیان داشت: در مدت سپری شده از سال‌جاری ۴۴ حفار غیرمجاز توسط یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان بازداشت، ۲ هزار و ۹۳۴ فقره ادوات صید و شکار غیرمجاز توسط یگان حفاظت اداره کل محیط زیست گیلان کشف و بیش از ۴۲ هزار و ۱۷۰ متر مربع از اراضی ملی نیز توسط یگان‌های حفاظت از سازمان زمین و مسکن نیز رفع تصرف شد.

سرهنگ حجتی در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه در پوشش و انعکاس دستاوردهای انتظامی در مقابله با جرایم ادامه داد: پلیس برقراری امنیت و آرامش شهروندان را خط قرمز خود می‌داند و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.