بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه گرفتار بیماری فرهنگی است، گفت: امروز باید کارخانه انقلاب را راه بیاندازیم چراکه تولیداتش که همان اسلام است، برای نجات کل بشر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در جمع کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاون توسعه و اداری مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: انسان در میان موجودات، در مجموعه حیوانات و نباتات متفاوت است چراکه انسان ها در بعد انسانی با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.

وی با بیان اینکه فرهنگ نقش اصلی را در انسان بازی می کند، اظهار کرد: کاربرد آثار وجودی انسان های مختلف در فرهنگ مشخص می شود.

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز دنیا با فرهنگ تقسیم می شود چراکه تفاوت اسلام با استکبار در فرهنگ است، گفت: فرهنگ در خانواده ها نقش بسزایی دارد و بیماری فرهنگی باعث فروپاشی فرهنگ می شود.

فرهنگ انسانی اسلامی اجرا شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برای رفع مشکلات جامعه باید فرهنگ انسانی اسلامی درست تعریف و اجرا شود، افزود: اگر فرهنگ مطابق فطرت انسانی، امور وحیانی، علم و عقل باشد، بسیاری از مشکلات مانند خیانت، دزدی، تقلب و غیره نداریم.

وی با بیان اینکه تخصص های علمی که در هر رشته است، پاسخگو نیست چراکه فرهنگ زندگی را تعیین می کند، گفت: بیماری کل جهان و انسان فرهنگ است و اگر به این بیماری گرفتار نبودیم، با گذشت ۴۴ سال از عمر انقلاب با آرمان های انقلاب فاصله نداشتیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه در هر جامعه ای تقسیم بندی بر اساس کفر، ایمان و نفاق کارساز است، گفت: کسانی که فرهنگ منحط واپرستی، شهوت پرستی و مال پرستی دارند، به غیر از تغییر فرهنگ، عوض نمی شوند.

لزوم راه اندازی کارخانه انقلاب

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: جامعه ای که تمام زیرساخت هایش عقل، فطرت و فرهنگ الهی و انسانی است، در هر شرایطی خودش را حفظ می کند.

وی با بیان اینکه علت فاصله ما با آرمان های انقلاب خودمان هستیم، افزود: اگر بر فرهنگ انقلاب مطابق با آنچه قانون و وجدان ما است عمل می کردیم، بعد از انقلاب باید تمام کارها درست می شد.

آیت الله عبادی بیان کرد: امید است با تجربه های بیش از چهل سال و شکست های متعاقب دشمن، امروز بر اساس ایمان کمک کنیم و کارخانه انقلاب را راه بیاندازیم چراکه تولیداتش که همان اسلام است، برای نجات کل بشر است.