ارومیه - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: مسئولان امر، رعایت نکات ایمنی نصب تجهیزات برقی را در دستور کار جدی قرار داده و حتما از متخصصان برای این منظور استفاده کنند.

طاهر کیامهر در این زمینه با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) افزود: هیأت‌های مذهبی در هنگام برپایی چادرها و خیمه‌های عزاداری اهل بیت (ع) ضمن رعایت حریم شبکه‌های برق از نصب علم و پرچم‌های عزا بر روی شبکه‌ها، پایه‌ها و تأسیسات برق خودداری کنند.

وی ادامه داد: برای تأمین برق خیمه‌های عزاداری و مساجد در ایام محرم حتماً از متخصصان برق استفاده شود و نباید فراموش کرد صعود از پایه‌ها و تأسیسات برقی بسیار خطر آفرین است لذا توصیه می‌کنیم برای نصب بنر یا پرچم‌های عزاداری به هیچ عنوان از پایه‌ها و تأسیسات برقی استفاده نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به اینکه استفاده از کابل‌ها و وسایل فرسوده بیشترین میزان برق‌گرفتگی و آتش سوزی را به دنبال دارد بنابراین متولیان هیأت‌های عزاداری در ماه محرم به منظور برق‌دار کردن محل برگزاری مراسم از وسایل و کابل‌های فرسوده استفاده نکنند.

کیامهر با بیان اینکه کارکنان صنعت برق در سراسر استان آماده همکاری در زمینه تأمین برق مطمئن و پایدار برای تکایا هستند، یادآور شد: مسؤولان هیأت‌ها از هرگونه دخالت غیرمجاز در تأسیسات برق رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز خودداری کنند.

وی با قدردانی از همکاری مردم آذربایجان غربی در اجرای طرح‌های مدیریت بار گفت: انتظار می‌رود ادارات و دستگاه‌های اجرایی در اعمال مدیریت مصرف برق در شیوه برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) و یارانش الگو و نمونه بوده و ضمن حضور حداکثری در آئین‌های سوگواری، با استفاده از تدابیری ساده از هدر رفت انرژی برق نیز جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تاکید کرد: عزاداران، در زمان وقوع هرگونه حادثه احتمالی و یا وقوع خاموشی، از دستکاری در تجهیزات برق رسانی به ویژه کنتور و تابلو برق خودداری کرده و مراتب را از طریق تماس با مرکز اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق به شماره ۱۲۱ پیگیری کنند.