قم- امام جمعه قم گفت: نبرد سیدالشهدا (ع) با یزدیان در یک نیم روز رخ داد و کوتاه مدت بود اما بزرگترین اثرات را در طول تاریخ داشته و تا قیامت نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر چهارشنبه در گردهمایی رؤسا و مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: تحلیل حوادث کربلا در دوران غفلت زده آن روزگار، بسیار مهم است و نسل جوان امروز باید با ابعاد مختلف این حادثه آشنا شوند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: حادثه عاشورا ماحصل چیدن زمینه‌ها و مقدماتی از سوی دشمنان اسلام بوده است و آنان تلاش کردند تا برآمد اقداماتشان واقعه غم انگیز عاشورای حسینی باشد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه عاشورا، بازتاب تاریخی و گسترده‌ای در جامعه بشری دارد افزود: نبرد سیدالشهدا (ع) با یزدیان در یک نیم روز رخ داد و یک نبرد کوتاه مدتی بود که بزرگترین اثرات را در طول تاریخ داشته است و تا قیامت نیز ادامه خواهد داشت.

امام جمعه قم افزود: جنبه‌های عبرتی، درس آموز و آموزشی واقعه عاشورا مسئله‌ای بسیار مهم است که باید از این دریای معارف بهره برداری لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: هفته امر به معروف و نهی از منکر فرصت مناسبی است تا مسئولین در زمینه اجرای این فرایض در طول سال انگیزه برنامه ریزی داشته باشند.

امام جمعه قم تصریح کرد: دامنه امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به این هفته محدود شود و باید برای طول سال برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه کسانی که متصدی مسائل امر به معروف و نهی از منکر هستند باید به این امر معتقد و باور داشته باشند افزود: مسئولان و دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها باید پیشگام این عرصه باشند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا دستورات الهی را رعایت و این معارف را به دیگران نیز منتقل کنیم، چرا که شئون زندگی ما به تقوا و دستورات الهی وابسته است.

امام جمعه قم بیان داشت: در روایات آمده شیعیان باید برای اهل بیت (ع) زینب باشند و باید تلاش کنند و هدف اقدامات باید تقویت دین اسلام باشد و در این زمینه باید اشدا علی الکفار و رحماءبینهم باشیم.