اردبیل- مدیر گروه مشاوره اسلامی موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) گفت: شیوه‌های تربیتی والدین باید با سطح نیازها و خواسته‌های مختلف فرزندان و با متدهای تربیتی صحیح اسلامی هماهنگ باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا مهکام صبح پنجشنبه در دوره شیوه‌های مدیریت و تربیت فرزندان با محوریت آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و ارتقای فرهنگ و توانمندسازی عوامل و مربیان تربیتی در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل اظهار کرد: مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهد که رفتارهای کودکان و نوجوانان با شیوه‌های تربیتی والدین رابطه مستقیم و تنگاتنگ دارد.

وی با تاکید بر اینکه شیوه‌های تربیتی والدین باید با سطح نیازها و خواسته‌های مختلف فرزندان و با متدهای تربیتی صحیح اسلامی هماهنگ باشد، خاطرنشان کرد: چنانچه والدین از شیوه‌های تربیتی مبتنی بر اصول اعتقادی و مذهبی استفاده کنند نتیجه مطلوب در رفتار فرزندان منعکس خواهد شد.

مدیر گروه مشاوره اسلامی مؤسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه شیوه‌های مدیریت و تربیت فرزندان با محوریت آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و ارتقای فرهنگ دینی رویکرد اصلی علمای اجتماعی است، گفت: توانمندسازی عوامل و مربیان تربیتی در این دوره در دستور کار است تا بتوانیم بخشی از نیازمندهای تربیتی جامعه مبتنی بر رفتارهای فرزندان را ارائه دهیم.

مهکام رفتارها و تکنیک‌های تربیتی و تأثیر بر تربیت فرزندان را یادآور شد و بیان کرد: چهار دسته از خانواده‌ها در اجتماع با تأثیرات تربیتی حضور دارند که خانواده‌های سخت گیر، خانواده‌های سهل گیر، خانواده‌های بی توجه و خانواده‌های مقتدر جز این خانواده‌ها هستند.

وی با بیان اینکه تربیت دینی مبتنی بر فرهنگ صحیح اسلامی باید در خانواده‌ها جریان داشته باشد، افزود: رجوع به سبک زندگی و فرزندپروری ائمه اطهار در رفتار با فرزندانشان بهترین الگو و سیره برای والدین در تربیت فرزندان است.

نویسنده کتاب «حرف های یواشکی» با بیان اینکه از اساسی‏‌ترین نیازهای انسان تربیت است و بشر تنها در پرتو تربیت صحیح می‌تواند مسیر زندگی را با موفقیت طی کرده و به کمال، هویت و عبودیت دست یابد، اظهار کرد: اهل بیت (ع) الگوهایی شایسته هستند که تکیه بر دیدگاه‌ها و رفتارهای تربیتی آنان‌، کارآمدترین راهکار تربیتی برای جامعه امروز است.

در پایان این دوره که به همت مؤسسه قرآنی – تربیتی مهدیه اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان به مدت دو روز در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی برگزار شد به شرکت کنندگان گواهی شرکت در کارگاه آموزشی ارائه شد.