ایلام- استاندار ایلام گفت: اشتغالزایی و رونق اقتصادی اولویت طرح‌های زیربنایی ایلام باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه در نشست کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست با تأکید بر حذف بروکراسی اداری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا موانع طرح‌های تولیدی، خدماتی و کشاورزی را برطرف کنند.

وی با تاکید بر برگزاری منظم کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، افزود: هیچ طرحی نباید برای تصویب در نوبت کارگروه زیربنایی بماند و این کارگروه‌ها حتی با کمترین پرونده نیز تشکیل شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر رعایت ملاحظات زیست محیطی و پدافند غیرعامل در تمامی طرح‌ها، بیان داشت: هر طرحی نیاز به پیوست دارد و باید پیوست‌های فرهنگی، پدافند غیرعامل و زیست محیطی در هر طرحی لحاظ شود و این از الزامات است‌.

نماینده عالی دولت در استان ایلام لازمه اشتغالزایی در استان را برگزاری منظم کارگروه زیربنایی برای تصویب و راه‌اندازی طرح‌ها ذکر کرد و گفت: لازمه فعال شدن اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری در استان برگزاری جلسات منظم کارگروه زیربنایی و بررسی و تصویب این طرح‌ها با نگاه تسهیل‌گری است.

لازم به ذکر است در این نشست ۳۱ طرح در حوزه کشاورزی، دامپروری، صنعتی، گردشگری و خدماتی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از این تعداد ۲۱ طرح مورد تصویب قرار گرفت و مابقی طرح‌ها برای بررسی بیشتر و کار کارشناسی به نشست‌های بعدی موکول شد.