ایلام-شب ششم محرم در مسجد مهدیه ایلام با حضور پرشور عاشقان سرور و سالار شهیدان امام حسین ( ع) برگزار شد.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: دلدادگان حسینی و دوستداران خاندان نبی با حضور در مسجد مهدیه شهر ایلام در مظلومیت سیدالشهدا اشک ماتم ریختند و به سینه‌زنی پرداختند.

دلدادگانی که برای درس‌گرفتن از مکتب عاشورا به این مجلس قدم گذاشته‌اند و با نوای حقانیت شهید کربلا، در ماتم شهادت سیدالهشداء (ع) می‌گریند.

همچنین با آغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران وفادارش، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردهمایی کودکان عاشورایی ایلام برگزار شد.

مهمانان کوچک امام حسین (ع) در این مراسم باشکوه مذهبی با اجرای ویژه برنامه‌هایی نظیر مداحی، قصه گویی، شعر خوانی با ایام محرم و قیام عاشورا آشنا شدند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام با بیان اینکه استقبال خوبی از مراسم انجام شد، گفت: قیام عاشورا پس از گذشت چندین سال با عزاداری‌هایی که با رونق خاصی برگزار می‌شود زنده نگه داشته شده است و برپایی این مجالس سوگواری با مشارکت کودکان و نوجوانان سبب تبیین آموزه‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی واقعه کربلا در این نسل خواهد شد.

فاطمه رستگار افزود: واقعه عاشورا به عنوان یک مکتب انسان ساز هویت شیعیان جهان اسلام به شمار می‌رود و نسل‌های جدید باید با پیام‌ها و درس‌های عبرت آموز این مکتب آشنا شوند.