ببرجند- فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: تعهد و تخصص توام با یکدیگر می تواند کارآمد باشد و در کشور ما هم مبنای اسلامی دارد و شاید نسخه نجات بشر در همین است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا مهدوی صبح سه شنبه از دانشگاه فرهنگیان استان بازدید کرد و در دیدار با سرپرست پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان و اساتید و کارکنان این دانشگاه اظهارکرد: دانشگاه فرهنگیان منشاء تحول، توسعه و پیش برندگی در انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان منشا تربیت نیروهای متعهد و متخصص در حوزه تعلیم و تربیت بوده و این نقش بسیار دادای اهمیت در جامعه است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه گفت: برخی از موارد مشاهده می‌شود افرادی دارای مدارج علمی بالایی بوده ولی چون از لحاظ تربیت اسلامی دچار ضعف بوده دچار این گونه آسیب‌ها می‌شوند.

مهدوی ادامه داد: این وضعیت در غرب دیده می‌شود که اگر در مسیری صحیحی بود جهان در آبستن مشکلات نبود.

وی گفت: تعهد و تخصص توام با یکدیگر می تواند کارآمد باشد و در کشور ما هم مبنای اسلامی دارد و شاید نسخه نجات بشر هم در همین است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت دو مقوله مهم بوده که باید با یکدیگر مورد توجه قرار گیرد که این موضوع در آموزه‌های دینی نیز به آن اشاره شده است، بیان داشت: اگر به این دو مقوله در بحث آموزش و پرورش توجه گردد بدون شک پایه‌ریزی در این حوزه محکم خواهد بود.

مهدوی ادامه داد: هر چند همه نسبت به اهمیت این موضوع اذعان داریم اما بی‌مهری‌هایی نسبت به آن شده که منجر به مشکلات و کمبودهایی شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در واقع استادکار موضوع پرورش در جامعه فرهنگیان است، افزود: کم کار در این بخش بدون شک منجر به ایجاد مشکل در حوزه تعلیم و تربیت خواهد بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی یادآور شد: هر چه در حوزه دانشگاه فرهنگیان کمتر سرمایه گذاری شود اثرات آن در آینده مشاهده خواهد شد.

مهدوی گفت: متعهد بودن، دانستن مبانی انقلاب و دغدغه داشتن در این حوزه از اصولی بوده که باید اساتیدی که به امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در جانعه می‌پردازند توجه کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان با فکر و اندیشه انسان سرو کار دارند، اضافه کرد: فرهنگیان در واقع محصولی را تحویل جامعه می دهند که انسان را به تعالی رسانده و سبب پیشرفت جامعه خود شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اعلام آمادگی کامل مجموعه سپاه مبنی بر تعامل با دانشگاه فرهنگیان برای رفع مشکلات و نیازهای مجموعه گفت: تمام تلاش را برای جذب اعتبارات آموزشی و فرهنگی در این حوزه انجام خواهیم دادیم.

مهدوی با اشاره به اغتشاشاتی که در سال گذشته در کشور توسط دشمن و با هدف رسوخ به ذهن و تفکر نوجوانان و جوانان گفت: دلایل بسیاری برای ایجاد این مشکلات وجود داشته اما یکی از دلایل ضعف در حوزه تعلیم و تربیت بوده و نشان می‌دهد معلمان نتوانسته اند در حوزه تبیین به رسالت خود به طور کامل عمل کنند.

وی ادامه داد: هر چند دشمن در این مسیر با شکست مواجه شد اما جامعه هدفشان هم دانش‌آموزان و دانشجویان هستند که ما باید حواسمان جمع باشد که بتوانیم آن‌ها را از چنگال دشمنان نجات دهیم.