دماوند- دادستان عمومی و انقلاب دماوند از کشف حجاب علنی یک خانم در بانک دماوند خبر داد و گفت: مدیر بانک جهت اخذ توضیح و شناسایی فرد دعوت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طهماسبی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از دعوت مدیر و کارمند بانکی در دماوند به علت ارائه خدمات به خانم بی حجاب که با کشف علنی حجاب در بانک حاضر شده بود خبر داد.

وی بیان داشت: مدیر و مسئول مربوطه در بانک مورد نظر جهت اخذ توضیح در رابطه با وقایع پیش آمده و شناسایی فرد دعوت و تذکر لازم در جهت نظارت بر رعایت حجاب و شئونات اخلاقی توسط مشتریان بانک به وی داده شد.

طهماسبی گفت: دستورات قضائی در خصوص تعقیب و شناسایی خانم بی حجاب، جهت رسیدگی به اتهام ایشان صادر شده است. ️

دادستان عمومی و انقلاب دماوند عنوان داشت: مطابق مواد ۷۲ و ۲۲ قانون آئین دادرسی کیفری در راستای حفظ حقوق عمومی، و بند ۱۳ ماده ۸ و نیز ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری و قانون تکلیف را برای همه مدیران و مسئولین روشن کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: مدیران و مسئولین در صورت مواجهه با جرم مشهود همچون بی حجابی یا کشف حجاب در محل کار قبل از ارائه هر گونه خدمات اداری و عمومی به شخص خاطی، در اجرای مواد ۱و۲و۳و۴ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به وی تذکر دهند.

طهماسبی افزود: در صورت عدم توجه شخص بی حجاب نسبت به تذکر داده شده و اصرار بر منکر ارتکابی، لازم است بلافاصله با پلیس فراجا تماس گرفته و موضوع به ضابطین اطلاع داده شود و ضابطین عام مانند پلیس فراجا موظف هستند پس از تماس تلفنی مدیران، سریعاً در محل حاضر شده و صورتجلسه تنظیم کنند.