اهواز- اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت خوزستان گفت: ۵۰ طرح و فرصت سرمایه‌گذاری از استان به فعالان اقتصادی و بخش خصوصی کشور عراق به منظور جذب سرمایه گذار ارائه شد.

به گزارش خبرنکار مهر، مصطفی دهقان عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر بیان کرد: یک تیم برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در خوزستان با دستور استاندار به کشور عراق اعزام شدند که در این سفر با فعالان و سرمایه گذاران این کشور دیدار کردند.

وی گفت: این دیدار با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در خوزستان و دعوت فعالان اقتصادی کشور عراق برای حضور در ۲ رویداد نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی - صادراتی و همایش فرصت‌های سرمایه گذارای استان که قرار است در مهر ماه امسال برگزار شود، انجام شد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: قرار است که ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری در استان در قالب برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری به ۱۰ کشور معرفی شود که در ابتدا به عراق به عنوان کشور همسایه خوزستان ۵۰ طرح ارائه شد.

دهقان بیان کرد: این طرح‌های سرمایه گذاری قرار است به سفارت کشورهای مختلفی ارائه شوند تا از این طریق، زمینه توسعه سرمایه گذاری‌های خارجی در خوزستان فراهم شود.

وی با بیان اینکه این فرصت‌های سرمایه گذاری در همه بخش‌ها معرفی شده است، افزود: فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های شاخصی همچون صنایع، راه، شیلات و کشاورزی خوزستان در این مجموعه معرفی شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: علاوه بر این ۱۰۶ طرح سرمایه گذاری از منطقه آزاد اروند به فعالان اقتصادی کشور عراق معرفی شد.

دهقان اظهار کرد: طرف‌های عراقی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی و حضور سرمایه گذار در خوزستان اعلام آمادگی کردند.

دهقان با اشاره به فراهم شدن فعالیت سرمایه گذاران کشورهای مختلف در خوزستان گفت: امکان صادرات کالاهای تولیدی دیگر کشورها از استان را می‌توان بخشی از این فعالیت‌ها دانست.

وی گفت: تسهیل تردد و اقامت سرمایه گذار در خوزستان از دیگر مواردی است که تمهیدات آن فراهم شده است.