بوشهر- رئیس اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: مأموریت اورژانس هوایی بوشهر برای انتقال قلب اهدایی جوانی ۲۵ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، انجام شد.

سیدحسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این مأموریت حساس روز چهار مرداد ماه سال جاری در ساعت ۱۷ از طریق مرکز ارتباطات اورژانس به تیم اورژانس هوایی ابلاغ شده بود و به دلیل حساسیت بسیار زیاد انتقال و همچنین دارا بودن زمان طلایی برای انتقال قلب باید بالگرد در نزدیک ترین مکان ممکن به بیمارستان می‌بود که با همکاری مسئولان اورژانس استان و شهرستان دشتستان سریعاً اقدامات ساخت پد در کنار بیمارستان انجام شد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر افزود: در ساعت ۱۸:۳۰ عملیات به سازی و پاکسازی پد انجام شد و در عرض ۲ ساعت زمین که پر از نخاله و مصالح ساختمانی بود جمع آوری شد.

وی گفت: این اقدامات با نظارت مستقیم مسئول اورژانس هوایی استان و رئیس اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتستان انجام شد که این تلاش حتی از نگاه مجموعه مدیریتی اورژانس هوایی قابل تقدیر بود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر بیان کرد: تیم اورژانس هوایی در ساعت ۵:۳۰ صبح آماده شروع عملیات بودند و سریعاً عملیات اعزام آغاز شد که بالگرد در برازجان مستقر و اعضا پیوندی شامل قلب، کلیه و سایر اعضا توسط تیم جراحی مجرب از بدن بیمار جداسازی و سریعاً توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ کمربندی برازجان به پد بالگرد جانمایی در مجاورت بیمارستان انتقال انجام شد و در عرض ۴۰ دقیقه به شیراز تحویل داده شد.

وی گفت: تیم پروازی این عملیات کاپیتان پورغلام و کاپیتان نایبی، تیم فنی مهندس پرواز سیاوشی و معصومی، تیم پزشکی پروازی خدارحم نویدکیا و حبیب شنبدی بودند.