کرج- امام جمعه ماهدشت گفت: موفقیت‌های زنان محجبه ایرانی دشمنانی را که بیش از ۱۰۰ دنبال ترویج بی‌حجابی بودند، عصبانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی رادمرد در خطبه‌های نماز جمعه شهر ماهدشت که در مصلای این شهر اقامه شد، اظهار کرد: بخش مهمی از روایات ما ناظر به‌موضوع فضیلت اشک و گریه به‌درگاه الهی و همچنین مصائب آل الله بویژه حضرت سیدالشهداء علیهم السلام است، تا آنجا که امام رضا علیه السلام چنین سفارش می‌فرمایند: «إن کُنتَ باکِیا لِشَیءٍ فَابکِ لِلحُسَینِ، یعنی برای اینکه اشک جاری بشود بهترینش یاد حسین بن علی (ع) است، این یاد، اشک‌آور است.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) شهیدی است که هم یادش گریه‌آور است و هم اشک ریختن در سوگ او ثواب دارد و موجب احیای عاشورا است؛ اشک هم مانند باران عمل می‌کند. همانطور که زمین مُرده به‌وسیله باران زنده می‌شود، و زمینی که هیچ هنری نداشته و «صَعِیدًا جُرُزًا» (کهف: ۸) است، برای همه‌ی گیاهان و درختان و جانوران و ما انسان‌ها مفید می‌شود.

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: اشک هم اینگونه است، زمین مرده دل را زنده می‌کند، باید مراقب بود، همانطور که گاهی خشک‌سالی می‌شود، باران قطع می‌شود، خشک‌چشمی هم به‌همین تناسب پیش می‌آید که خیلی خطرناک است: «مِن علاماتِ الشَّقاءِ جُمودُ العَینِ» (خصال، ص ۹۶). به‌بیان مهم امیرالمؤمنین علیه السلام «ما جَفَّتِ الدُّموعُ إلّا لقَسوةِ القلوبِ، و ما قَسَتِ القلوبُ إلّا لِکَثْرةِ الذُّنوبِ» مراقبت کنیم تا مرتکب گناه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: اشکی که از روی محبت باشد، در حقیقت سرمایه‌گذاری در محبت است. یعنی اشک از محبت نشأت می‌گیرد و دوباره به‌پای محبت می‌ریزد و محبت را زیاد می‌کند.

وی اظهار کرد: یکی از نعمات بزرگ ما نمازجمعه است که هر هفته در اختیار ماست، نمازجمعه کارکردهای مختلفی دارد یکی از کارکردها، کارکردهای معنوی آن است.

وی تصریح کرد: هر چه نمازجمعه با شکوه تر باشد قدرت مطالبه گری و پرسشگری را بالا می‌برد، که البته این هم به ما برمی گردد و هم به فعالین فرهنگی در مساجد و هیئات و … هم به عموم مردم، به برکت نماز جمعه روز بروز خدای متعال بر توفیقات ما در ایجاد وحدت و انسجام و پیگیری مسائل این شهر عزیز بیفزاید.

رادمرد خاطرنشان کرد: دشمن با تمام توان خود آمده تا این برکات را از ما بگیرد، نمازجمعه را، محافل و مجالس حسینی را، قرآن را، دین اسلام را، رسانه‌هایشان را ببینید چگونه به میدان آمده‌اند، چگونه هتک حرمت قرآن می‌کنند، چگونه هتک حرمت مجالس حسینی می‌کنند،.

وی گفت: مسائلی را در میان جوانان ما تبلیغ می‌کنند که جامعه خودشان مبتلا شده و از آن رویگردان شدند، این رویگردانی را در رسانه‌ها نمی‌بینی چون هدف زیبا جلوه دادن این حرکت‌ها است، وارد محافل پژوهشی و علمی آنها بشوی می‌فهمی، اگر الان کشف حجاب و رفتن به سمت برهنگی را توصیه می‌کند و آهسته آهسته جامعه را به آن سمت می‌کشاند، بدانیم برای استثمار ما است.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: وقتی دختر ما در میادین ورزشی و علمی و سایر میادین احضر می‌شود و نفر اول می‌شوند و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی برافراشته می‌شود و سرود جمهوری اسلامی در آن میدان بین المللی طنین انداز می‌شود و آن دختر ما با حجاب حاضر می‌شود.

وی تصریح کرد: این حجاب دشمن را عصبانی کرده، بیش از ۱۰۰ سال موفقیت زنان را در برهنگی و آزادی بی قید و شرط تبلیغ کرده حالا کشوری آمده، موفقیت‌ها را به دست می‌آورد با وجود حجاب، اینجاست که باید تدبیر کند تا خودش زیر سوال نرود و این جریانات را در کشور ما به راه می‌اندازد.