مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین و با رژه کاروان کشورمان برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و یکمین دوره بازیهای دانشجویان جهان موسوم به یونیورسیاد یا المپیک کوچک با حضور رئیس جمهور چین، برخی مقامات و روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای مختلف، مسئولین ورزشی و دانشگاهی کشورهای مختلف، ورزشکاران، مربیان و سرپرستان و داوران و تماشاچیان در استادیوم بزرگ پارک ملی دونگ ان شهر چنگدو چین برگزار شد.

ابن آئین با شعار «در چنگدو رویاها به حقیقت می پیوندد » اجرا شد.

در این مراسم نمایش های سنتی از تاریخچه دو هزار ساله شهر چنگدو اجرا شد. همین طور فیلم و نمایش هایی از آداب و سنن کشور چین میزبان این بازیها همراه با لباس های سنتی به نمایش گذاشته شد.

در ادامه رئیس جمهور چین به عنوان میزبان مسابقات به مهمانان خیرمقدم گفت و افزود: چین به وعده خود برای اجرای مطلوب یونیورسیاد چنگدو عمل کرد تا بدین وسیله به توسعه ورزش بین المللی جوانان و دانشجویان کمک کند.

در ادامه این آیین رئیس فیزو به مهمانان خوش آمد گفت و از میزبان مسابقات بابت فراهم کردن امکانات و شرایط میزبانی عالی تشکر کرد و برای ورزشکاران روزهای خوب و مسابقات خوبی را آرزو کرد.

در ادامه پرچم بازیها و پرچم میزبان رسما در استادیوم بزرگ مراسم افتتاحیه به اهتزاز درآمد.

مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره بازیهای دانشجویان جهان با رژه بیش از ۱۰۰ کشور حاضر در این رقابت ها ادامه یافت. کاروان ایران هم به پرچمداری نجمه خدمتی ورزشکار رشته تیراندازی و پرمدال آورترین ورزشکار ادوار گذشته این بازیها و حسینی ورزشکار رشته تکواندو رژه رفتند.

پس از پایان رژه تیم ها و استقرار آنها در محل تماشاچیان، مشعل بازیها توسط ورزشکاران دعوت شده در استادیوم گردش کرده و در نهایت مشعل بازیها روشن شد تا شاهد آغاز رسمی سی و یکمین دوره بازیهای دانشجویان جهان در چنگدوی چین باشیم.

سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۶ الی ۱۷ مردادماه در چنگدو چین برگزار می شود. ایران در ۱۱ رشته ورزشی در این مسابقات حاضر هست.