شیراز-رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ایجاد ۱۰۰ فضای ورزشی در مدارس استثنایی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید حسینی در حاشیه رقابت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شیراز بیان کرد: ۷۰ کلاس درس تخصصی ورزشی، ۲۲ زمین چمن مصنوعی و هشت کانون تربیت بدنی در مدارس استثنایی کشور در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت زیستی بدنی است و رشد این ساحت در دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در جهت تحقق ساحت زیستی بدنی دانش‌آموزان، توجه ویژه به کلاس درس تربیت‌بدنی و ساعت ورزش در مدارس استثنایی ضروری است.

حسینی اضافه کرد: داشتن فضاهای ورزشی استاندارد و مربیان متخصص درس تربیت بدنی لازمه تحقق ساحت زیستی بدنی است و در این مسیر توسعه فضاهای تخصصی درون مدرسه‌ای در دستور کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفت و ۱۰۰ پروژه اجرایی شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در استان فارس طی سال گذشته ۹ کلاس درس تربیت بدنی به بهره‌برداری رسید و در اختیار دانش‌آموزان با نیازهای ویژه قرار گرفت.

وی اعلام کرد: تأمین منابع مالی ۱۴ اتاق درس تربیت بدنی نیز در این استان از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار قرار دارد.