سازمان اطلاعات ترکیه (میت) از کشته شدن یک فرمانده ارشد تروریست‌های پ‌ک‌ک در شمال عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان اطلاعات ترکیه (میت) از ترور یک فرمانده ارشد گروهک تروریستی پ ک ک خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه آمده است که «یلماز بیرام» مسئول انتقال سلاح و مهمات گروهک پ ک ک در منطقه «سنجار» در شمال عراق کشته شده است.

بنا بر اعلام منابع امنیتی، وی در اقدامات تروریستی در خلال سال‌ های ۲۰۱۶-۲۰۱۱ علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در استان حکاری نقش داشت.

بیانیه آنکارا می افزاید: وی همچنین در اقدامات تروریستی در سنجار و سوران شمال عراق و حسکه، رومیلان و قامیشلی سوریه شرکت داشت و وارد لیست هدف «میت» شده بود.

در بیانیه «میت» اضافه شده است: این تروریست که با نام سازمانی «آگیت گور» فعالیت داشت، در حال آمادگی ارسال سلاح به تروریست‌ های دیگر توسط سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه از پای درآمد و مهمات و تسلیحات مذکور نیز منهدم شدند.

این بیانیه خاطر نشان می کند: این فرد همچنین به عنوان یکی از بانیان خودخوانده شاخه ی پ س این گروه تروریستی که مسئولیت حملات شهری را بر عهده دارد، شناخته می‌ شد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌ های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.