اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: هنرمندان و اصحاب رسانه با ارائه آثار فاخر در این جشنواره برای نهادینه کردن فرهنگ رضوی در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، آیت ‌الله احمد محسنی گرکانی پیش از ظهر امروز در دیداربا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای ستاد برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی در رسانه استان مرکزی با اشاره به اینکه جامعه نیازمند آشنایی کامل با فرهنگ رضوی و شخصیت اثرگذار امام رضا (ع) است افزود: رسانه ها و هنرمندان در این راستا نقش مهم و اثر گذاری دارند. 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره ‌می ‌تواند زمینه ساز آشنایی بیشتر مردم به ‌ویژه جوانان با اندیشه، امامت، زندگانی و شخصیت امام رضا(ع) شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این دیدارضمن ارائه ‌گزارشی از وضعیت آمادگی استان برای برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی در رسانه یادآور شد: استقبال رسانه ‌ها از این جشنواره نسبت به ‌سال گذشته ‌از رشد قابل توجهی برخوردار است و در سال جاری مراکز صدا و سیما استان های کشور برای شرکت در این جشنواره آثار خود را ارسال کرده‌اند.

حجت‌ الاسلام علی هاشمی افزود: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، نشست ‌های شب شعر، جشنواره ‌هنری آفتاب هشتم  پخش فیلم‌ های سینمایی، نقد و بررسی مطبوعات، تعزیه و چاووش خوانی، اجرای سرود نیز برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین جشنواره ‌مطبوعات محلی استان مرکزی نیز همزمان با برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی در رسانه برپا می ‌شود.

هاشمی ‌افزود: این جشنواره ‌کشوری از فردا به ‌مدت چهار روز به میزبانی این نهاد در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار می‌شود.