امارات در صدر فهرست بیشترین سرمایه گذاری در قاره آفریقا طی ۱۰ سال گذشته قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الخلیج آنلاین در گزارشی آورده است: در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، امارات در صدر فهرست بیشترین سرمایه گذاری در قاره آفریقا طی ۱۰ سال گذشته قرار دارد. عربستان و قطر نیز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم بیشترین سرمایه گذاری در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در آفریقا قرار دارند.

الخلیج آنلاین گزارش داد: امارات از سال ۲۰۱۲ الی ۲۰۲۲، بیش از ۵۹ میلیارد دلار در آفریقا سرمایه گذاری کرد و عربستان نیز در این مدت بیش از ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. قطر با حدود ۷ میلیارد دلار، کویت با ۵ میلیارد دلار و بحرین با حدود ۴ میلیارد دلار در رتبه های بعدی بیشترین سرمایه گذاری در آفریقا قرار گرفتند. امارات یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در آفریقا است و تجارت میان امارات و آفریقا به طور پیوسته افزایش یافته است.

این رسانه آورده است: آفریقا شریک مهم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است و این کشورهای در حوزه های هواپیمایی، ساخت و ساز و صندوق های سرمایه گذاری در آفریقا سرمایه گذاری می کنند. روابط میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با کشورهای آفریقایی طی سالیان اخیر، ابعاد اقتصادی مهمی پیدا کرده است.