اراک- رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ۳۳۱ نفر برای انتخابات مجلس در استان مرکزی تا پایان روز سوم پیش ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست بررسی زیرساخت‌های انتخاباتی حوزه انتخابیه، اراک کمیجان و خنداب به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی و با حضور فرمانداران و بخشداران برگزار شد.

بهنام نظری رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در این نشست اظهار داشت: از مجموع ۱۹ هزار و ۱۱۷ نفر از متقاضیانی که تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۱۸ مردادماه در سراسر کشور پیش ثبت نام خود را تکمیل و مدارک خود را بارگذاری کرده اند، ۳۳۱ نفر مربوط به ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی است.

وی افزود: مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات برای اولین بار و براساس قانون جدید اجرایی می‌شود و پس از آن اطلاعات داوطلبان برای ۶ دستگاه اعم از ثبت احوال، فراجا، دادستانی‌کل، وزارت علوم، وزارت امور خارجه و سازمان امور استخدامی ارسال می‌شود که این دستگاه‌ها مدارک مربوطه را راستی‌آزمایی می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: پس از فرآیند بررسی اطلاعات و مدارک در مرحله پیش ثبت نام کد رهگیری برای آن دسته از متقاضیانی که مدارک آنان تأیید شده باشد، ارسال خواهد شد.

وی بیان کرد: متقاضیان داوطلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ تا ۲۲ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۸ هر روز فرصت دارند مدارک و اطلاعات مورد نیاز را در سامانه پیش ثبت نام keshvar.moi.ir بارگذاری کنند.

نظری خاطر نشان کرد: عدم ثبت‌نام داوطلبین در سامانه پیش ثبت‌نام به منزله عدم ثبت‌نام در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد بود و پس از مهلت تعیین شده برای پیش ثبت‌نام، به هیچ‌گونه درخواستی جهت ثبت‌نام، ترتیب اثر داده نخواهد شد.