شیراز- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه از جذب ۱۱ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموخته حقوق توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عبدلیان پور ظهر جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مرکز وکلا قوه قضائیه بیش از ۸۰ هزار عضو داشته و نقش مهمی در فعالیت‌های اجتماعی ایفا می‌کند این در حالی است که شمار قابل توجه‌ای از مشاوران خانواده نیز تحت پوشش این نهاد درآمده اند.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ وکیل از سراسر کشور در طرح «وکلا در مسجد» حضور داشته و این افراد بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته شبانه به مساجد استان‌های مختلف کشور رفته و خدمات مشاوره‌ای به افراد ارائه می‌دهند.

عبدلیان‌پور با یادآوری اهمیت ایجاد یک بانک اطلاعات حقوقی، گفت: سامانه «مسیر» برای ارائه مشاوره به زوج‌ها در راستای کاهش آمار طلاق راه‌اندازی شده که دو جلسه رایگان و دو جلسه دیگر اجباراً باید بعد از تقاضای طلاق بگذرانند و هدف ما ایجاد تأخیر برای پشیمانی زوج‌ها برای طلاق است. امسال نیز آزمون برگزار خواهد شد تا مشاوران خانواده به تعداد مورد نیاز جذب شوند.

وی تصریح کرد: تخصص گرایی در فعالیت‌های وکلا در اولویت فعالیت‌های مرکز وکلا بوده و به زودی اولین گروه از وکلا تخصصی در رشته‌های ورزش، سایبری و قراردادی در جامعه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.