تهران- رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: طی چهار روز اول پنج هزار و ۲۷۲ نفر برای نامزدی انتخابات مجلس در استان تهران پیش ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران گفت: امسال برای اولین بار اصلاح موادی از قانون انتخابات در مجلس نسبت به انتخابات گذشته شکل گرفته است.

وی گفت: طی چهار روز نخست پیش ثبت نام‌های حوزه‌های انتخابیه استان تهران دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پنج هزار و ۲۷۲ نفر پیش ثبت نام کردند، که از این تعداد ۸۴ درصد مرد و ۱۶ درصد زن بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس چهار هزار و ۶۶۱ نفر و در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد نیز ۲۲۴ نفر ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با بیان این که فضای رسانه به‌صورت ویژه در انتخابات دیده شده است، گفت: در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ۹۳ نفر و در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک ۸۹ نفر ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: پیش ثبت نام موجب شده که فرصت برای صحت‌سنجی و رفع نقص مدارک کاندیداها وجود داشته باشد.

جوهری گفت: در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان ۱۵۳ نفر و در حوزه انتخابیه پاکدشت ۴۰ نفر پیش ثبت نام خود را انجام دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اضافه کرد: برای نمایندگی مسیحیان آشوری و کلدانی دو نفر و مسیحیان ارمنی شمال ایران نیز چهار نفر، زرتشتیان چهار نفر و کلیمیان نیز دو نفر در انتخابات پیش ثبت نام کردند.