تبریز- خیرین جوان تبریز بعداز گذشت هفت ماه از وقوع زلزله خوی موفق شدند اولین واحدهای مسکونی جدید الاحداث را تحویل مردم زلزله زده خوی دهند و این واحدها به دست خبرنگاران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتم بهمن ماه ۱۴۰۱ بود که زمین‌لرزه‌ای با بزرگی ۵٫۹ M دوباره شهر خوی را لرزاند. این زمین‌لرزه در ساعت ۲۱:۴۴ روز شنبه در فاصله ۶ کیلومتری از شهر خوی در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داد. این زلزله حدود ۶۰ پس‌لرزه در پی داشت که بزرگ‌ترین آن‌ها در ساعت ۱۸:۱۱ عصر یکشنبه، با بزرگی ۴٫۵ M رخ داد و خسارات شدیدی وارد کرد و اغلب خانه‌های خوی فرو ریختند.

اکنون هفت ماه از وقوع زلزله خوی سپری می‌شود و این شهر همچنان بازسازی نشده و ساکنین آن زیر نور آفتاب و گرمای شدید هوا در چادر و کانکس روزگار خود را می‌گذرانند.

باوجود وعده‌هایی که از سوی مسئولین ربط برای بازسازی و اعطای وام بلاعوض داده شده بود اما بنابه گفته ساکنین تاکنون خبری نشده و صرفاً وامی را آن هم با هزار چون و چرا دادند که دردی را از آنها دوا نکرد.

به یاد داریم که اوایل همه مردم به فکر آنها بودند و کمک رسانی می‌کردند، عکس و فیلم می‌گرفتند و دم از کار خیر می‌زدند، ولی این روزها دیگر خبری هم از آنها نیست و کسی هم به یاد این زلزله زدگان نمی‌افتد.

اما هنوز هم هستند کسانی که آنها را از یاد نبرده‌اند، افرادی خیر که همواره در امر خیر و کمک رسانی پیشران بوده‌اند.

باوجود اینکه هیچ واحد دولتی هنوز در خوی افتتاح نشده است، اما خیرین جوان تبریز ۸ باب خانه در این شهرستان احداث کرده و به مردمان زلزله زده تحویل داده است و آئین افتتاح آن همزمان با هفته خبرنگار با حضور خبرنگاران آذربایجان‌شرقی انجام شد.

محرم بیرق‌دار، مدیرعامل مؤسسه خیرین جوان تبریز گفت: اگر رسانه‌ها نبودند، اگر عکاسان و قلم خبرنگاران نبود، مردم از عمق حادثه زلزله خوی بی‌خبر می‌ماندند و آسیب دیدگان زلزله خوی تنها می‌ماندند. اگر رسانه‌ها نبودند عملکرد خیرین دیده نمی‌شد و عده کمی به خیرین اعتماد می‌کردند.

وی ادامه داد: حال که دلیل اصلی احداث این واحدها، همت رسانه‌ها در اطلاع رسانی و همت خیران عزیز است، بنابراین باید به دست خبرنگاران نیز افتتاح شود.

وی افزود: این پروژه‌ها از تیر ماه امسال با نظارت بنیاد مسکن آغاز و بعد از ۴۵ روز در ۲۰ مرداد ماه امسال به نیازمندان واگذار شد.