تهران- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران از ایجاد ۳۰ هزار ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر در این استان خبر داد و گفت: یکی از اولویت های استانداری تهران بازاجتماعی شدن معتادان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری ظهر شنبه در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه که با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران برگزار شد در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: قرارگاه اجتماعی از زمان استقرار دولت سیزدهم کلید خورد که مسئولیت آن با استاندار و در شهرستان‌ها نیز با فرمانداران و در شهر تهران به شهردار تهران واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در جلسات برگزار شده اولویت گذاری صورت گرفت تا در بازه زمانی مشخص آسیب‌ها را به حداقل برسانیم گفت: یکی از این اولویت‌ها جمع آوری و باز اجتماعی شدن معتادان بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تهران عنوان کرد: اولویت هدف گذاری این بود که محل نگهداری معتادین افزایش یابد، در این راستا طبق برآوردهای صورت گرفته ۲۵ هزار معتاد متجاهر شناسایی شد در حالی که ظرفیت نگهداری از ۱۲ هزار نفر موجود بود، که با یاری خداوند، بیش از ۱۳ هزار ظرفیت جدید ایجاد و شش هزار ظرفیت دیگر نیز در دستورکار قرار گرفت و در مجموع خروجی کار این شد که برای حدود ۳۰ هزار نفر ظرفیت جدید ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از معتادان متجاهر کشور در استان تهران مستقر هستند، افزود: در زمینه اشتغال و باز اجتماعی کردن معتادین اقدامات صورت گرفته و در مرکز شهید «زیادیان» تجربه خوبی در این راستا داشته‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تهران گفت: در مورد کودکان کار و متکدیان مسئولیت به شهرداری تهران واگذار شده و اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام می‌باشد.