شهرکرد_مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از حفاری چاه با دستگاه روتاری جهت تأمین آب دو روستا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برای رفع کمبود آب آشامیدنی اهالی دو روستای ده علی و ده رشید پس از دریافت مجوز جابجایی چاه این حفاری شروع شده و تاکنون بیش از ۹۰ متر حفاری شده است.

وی افزود: از دستگاه حفاری «روتاری» برای حفاری چاه‌هایی با عمق بیش از ۱۰۰ متر و در سازندهای سخت استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: چاه در حال حفاری از نوع ترکیبی آبرفت و سازند سخت است که با مجوز عمق اولیه ۱۵۰ متر شروع به حفاری کرده است.

کریمی عنوان کرد: نیاز آبی در این مجتمع که شامل روستاهای ده علی و ده رشید واقع در شهرستان خانمیرزا است، ۷ لیتر بر ثانیه بود که امید است در ادامه حفاری به مقصود برسیم.

وی خاطرنشان کرد: با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال حفاری چاه مذکور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود و حفاری در این نوع چاه‌ها تا رسیدن به سنگ بستر ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در جهت تقویت منابع آب زیر زمینی بعد از راه‌اندازی پروژه تأمین آب مجتمع خانمیرزا این روستاها نیز از آن طرح تأمین آب می‌شود.