اردبیل-نماینده دادگستری در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاورین املاک اردبیل گفت: آموزش و افزایش دانش حقوقی مشاوران املاک باید در اولویت برنامه‌های تدوینی معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد مینویی عصر دوشنبه در بازرسی از مشاورین املاک سطح استان اظهار کرد: مشاوران املاک باید آگاهی کامل بر قوانین حوزه تخصصی خود بویژه از لحاظ حقوقی داشته باشند لذا آموزش و افزایش دانش حقوقی مشاورین املاک باید در اولویت برنامه‌های تدوینی معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری باشد.

وی افزود: لذا ضروری است که اتحادیه با همکاری و هماهنگی اداره ثبت زمینه شرکت مشاورین را در جلسات و کارگاه‌های مرتبط مهیا سازد به گونه‌ای که جهت اخذ پروانه تخصصی گذراندن این دوره‌ها و کسب امتیاز لازم شرط اساسی باشد.

نماینده دادگستری در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاورین املاک اردبیل افزود: پایین بودن سطح آگاهی حقوقی مشاورین املاک، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن موارد حقوقی و کلیدی در تحریریه مبایعه نامه‌ها، رعایت نکردن قانون پیش فروش ساختمان، فک پلمپ خودسرانه و عدم نصب پروانه کسب در داخل مشاور املاک بیشترین تخلفات ثبت شده در این واحدها بود.

مینویی با تاکید بر تشدید نظارت بر مشاورین املاک شهرستان اردبیل بیان کرد: بر اساس قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی واحدهایی که موارد تذکر داده شده را رعایت نکنند، برابر مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشاورین املاک به ویژه مشاورینی که پروانه تخصصی دارند موارد اعلامی را به دقت و به طور هوشمندانه باید رعایت کنند و افرادی که متمایل به اخذ پروانه تخصصی باشند، باید ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی مربوطه، شرایط لازم را کسب کنند.