کرمانشاه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به معضل بیکاری در استان، گفت: تقویت فرهنگ کار در کرمانشاه باید از مدارس آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید محمدی بعد از ظهر سه شنبه با حضور در مدرسه هوشمند شهر کرمانشاه به همراه مدیرکل آموزش و پرورش این استان در نشست با مدیران این مدرسه و مسئولان آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی جامعه در استان کرمانشاه مسئله ازدواج است و این امر نیازمند توجه جدی در استان است.

وی با تاکید بر اینکه معضل بیکاری در استان کرمانشاه تنها یک عامل ندارد بلکه علل مختلفی مؤثر هستند، افزود: توجه به امر اشتغال در استان باید از مدارس و مهد کودک‌ها و سنین پایین به صورت پلکانی آغاز شود تا در آینده از آن پاسخ گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحث مربوط به معضل بیکاری فرهنگ اشتغال در استان است که نیازمند توجه بیشتر در سنین پایین خواهد بود تا با تربیت دانش آموزان تهدیدهای موجود به فرصت‌های شغلی تبدیل شود.

محمدی تاکید کرد: امروز به این نتیجه رسیدیم که آموزش به دانش آموزان و تقویت فرهنگ اشتغال یکی از مهم‌ترین مسئله‌های استان بوده که حوزه آموزش و پرورش اصلی‌ترین نقش را در ایجاد این فرهنگ و آموزش شغلی در مدارسی مانند مدرسه هوشمند خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی ما در حوزه اشتغال تربیت دانش آموزان توانمند در مدارس دولتی و غیر دولتی است و مدارس هوشمند که به نوبه خود نوعی مدرسه دانش بنیانی است با تأمین تسهیلات مورد نیاز از سرفصل‌های مرتبط با حوزه آموزش باید فعالیت پررنگی در این امر داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به امر اشتغال در سنین پایین، خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های جدی در حوزه اشتغال راه‌اندازی کمیته فرهنگ اشتغال با محوریت مسئله مهارت آموزی و توانمندی دانش آموزان با هماهنگی دستگاه‌های متولی خواهد بود که در دستور کار قرار گرفته تا در راستای ایجاد روحیه اشتغال احیا و اجرای فرهنگ ایرانی اسلامی در مدارس و مراکز پیش‌دبستانی و مهد کودک‌ها را نیز مورد توجه قرار داد.