خرم‌آباد - در این گزارش صحبت‌های نفر اول کنکور گروه زبان‌های خارجی و نفر نهم آزمون گروه علوم‌تجربی در خصوص عوامل موفقیت در کنکور و کسب رتبه‌های برتر را می‌خوانید.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری و مشخص‌شدن نفرات برتر نام دو دانش‌آموز لرستانی در بین برترین‌های رشته زبان خارجه و علوم‌تجربی به چشم می‌خورد.

رضا عزتی مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان، اظهار داشت: «مهرداد اولیایی» از دبیرستان نواب ناحیه یک خرم‌آباد در گروه زبان‌های خارجی رتبه یک و «رضا یوسف‌وند» در گروه علوم‌تجربی از دبیرستان شهید بهشتی ناحیه یک خرم‌آباد رتبه ۹ آزمون سراسری را کسب کرد.

وی با تبریک به این دو دانش‌آموز، افزود: این درخشش در یک دهه اخیر بی‌سابقه است که جا دارد این موفقیت را به خانواده آنها، فرهنگیان و دانش‌آموزان استان تبریک و تهنیت عرض کنم.

نفر اول کنکور زبان: هیچ منبع کنکوری را نخریدم

مهراد اولیایی نفر اول گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و رضا یوسف‌وند نفر نهم گروه علوم‌تجربی، تلاش، پشتکار و توکل به خدا را رمز موفقیت خود اعلام کردند.

مهراد اولیایی، گفت: از کلاس دوم ابتدایی با زبان انگلیسی درگیر بودم و به همین دلیل برای کنکور هزینه چندانی نکردم و هیچ منبع کنکوری هم تهیه نکردم، تنها به پایه زبانی خودم تکیه کردم.

وی گفت: در امتحان کنکور خیلی نمی‌توان بر منابع کتاب‌های درسی تکیه کرد، زیرا سوالات کنکور هرساله سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

نفر اول گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، افزود: شرایط و سختی کتاب‌ها در هر رشته تحصیلی با یکدیگر فرق دارد و ساعات مطالعه‌ای که باید به هر درس اختصاص یابد نیز فرق می‌کند.

اولیایی، توصیه خود را به داوطلبان کنکور سال‌های آینده در رشته زبان‌های خارجه یادگیری پیوسته و مداوم زبان انگلیسی عنوان و بیان کرد: در رشته زبان انگلیسی باید از سنین زیر ۱۸ سال به‌صورت پیوسته فراگیری را آغاز کرد تا پایه‌ای قوی داشت.

نفر نهم کنکور تجربی: برای ثبت‌نام در کلاس‌های کنکور نباید افراط‌وتفریط باشد

وی گفت: با برنامه‌ریزی در یک بازه زمانی کوتاه نمی‌توان به کسب رتبه‌های برتر و تک‌رقمی دست‌یافت و تلاش و کوشش پیوسته شرط موفقیت در کنکور است.

رضا یوسف‌وند نفر نهم گروه علوم‌تجربی نیز، اظهار داشت: برای ثبت‌نام در کلاس‌های کنکور نباید افراط‌وتفریط باشد و باید طبق نیاز ثبت‌نام کرد.

وی با بیان اینکه قصد دارم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب کنم، افزود: از خانواده‌ام به دلیل حمایت‌های بی‌دریغشان در طول تحصیل و فراهم‌آوردن شرایط لازم برای مطالعه و کسب آرامش قدردانی می‌کنم.

بنابراین گزارش، «رضا عزتی» مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان نیز با اهدا هدایایی از این دو نخبه لرستانی قدردانی کرد.