یاسوج_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵٠ درصد مدارس سنگی کشور در استان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی احمد زاده افزود: دانشگاه فرهنگیان نباید با حجم زیادی از مشکلات بلاتکلیف و رها شده بماند.

وی ابراز داشت: این دانشگاه نیازمند حمایت وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم است.

احمد زاده گفت: دانشگاه فرهنگیان استان مشکلات امکانات و خوابگاه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

احمدزاده عنوان کرد: از آنجایی که بلاتکلیفی دانشگاه فرهنگیان مشکل همه استان‌ها است، می‌طلبد نامه خطاب به دو وزیر آموزش و پرورش و وزارت علوم مبنی بر بلاتکیلفی دانشگاه ارسال شود.

احمدزاده عنوان کرد: در اجلاسیه استانداران قطعاً این موضوع را مطرح می‌کنیم تا با پیگیری در مراتب بالاتر در نهایت تدبیری اساسی برای رفع مشکل دانشگاه فرهنگیان اندیشیده شود.

استاندار بیان کرد: در استان ۵۰ میلیارد تومان به این دانشگاه اختصاص می‌دهیم، هرچند گوشه‌ای از مشکلات را رفع نخواهد کرد.

وی با اشاره به سیاست وزارت علوم برای تجمیع دانشگاه‌های پیام نور، گفت: در صورت همکاری وزارت آموزش و پرورش ساختمان دانشگاه پیام نور در کنار سد شاه قاسم یاسوج در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار می‌گیرد.

استاندار با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مهم است، گفت: به جهت اینکه دانشگاه فرهنگیان از اعتبارات استانی برخوردار شود، نشستی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار و مورد بررسی قرار می گیرد.

احمدزاده در خصوص مشکل خوابگاه دانشجویی ۲۰۰ نفری دانشگاه فرهنگیان گفت: با مدیرکل آموزش و پرورش برای همکاری جهت اختصاص خوابگاه به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مکاتبه خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به وجود ۴۸۳ مدرسه سنگی ناایمن در سطح استان، گفت: باید در سطح استان مدارس کانکسی جمع آوری شوند.

احمدزاده عنوان کرد: از وزیر آموزش و پرورش خواستیم تمامی خیرین مدرسه ساز کشور را برای چند سال به سمت کهگیلویه و بویراحمد سوق دهند، چون با اعتبارات استانی و سفر، مدارس سنگی برچیده نمی‌شود و لازم است از همه راه‌ها به آموزش و پرورش کمک شود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰ درصد مدارس سنگی کشور در کهگیلویه و بویراحمد است که یک فاجعه است، افزود: ما به شدت نیازمند انجام کارهای زیربنایی و اصولی هستیم.