اراک- استاندار مرکزی گفت: ایجاد امید و تشویق مردم برای انتخابات مورد توجه جدی دستگاه ها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه شامگاه پنج شنبه در همایش آموزشی انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: کلیدواژه اصلی برای تشویق و ترغیب مردم، بحث رضایت‌مندی است و ما با هرچه در توان داریم باید در این راستا قدم برداریم. مردم باید رضایت‌مند باشند تا در تمام فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی در کشور مشارکت و ما را همراهی کنند و این رضایت مندی تنها با ارائه خدمت بی‌منت و مؤثر، حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت بدون وقفه و تعطیلی است، گفت: کارهای عقب افتاده و گره‌های ناگشوده و مطالبات فراوانی بر دوش ماست و حتی اگر مسئول ایجاد مسائل و مشکلات هم نباشیم، مسئول حل و مهار مشکلات هستیم و باید بی وقفه در این راستا تلاش کنیم.

مخلص الائمه ادامه داد: رضایتمندی یک شبه حاصل نمی‌شود و پدیده‌ای است که با گذر زمان رخ می‌دهد. فاصله بین واقعیت‌ها و توقعات، بستر به وجود آمدن نارضایتی است و باید این فاصله کمتر شود تا رضایتمندی مردم را داشته باشیم. با توجه به شاخص‌ها و نظرسنجی‌ها، در طول یکی دو سال اخیر روند مثبتی را در همه زمینه‌ها در کشور شاهد بوده‌ایم.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مسئولان در قلم، گفتار و اطلاع رسانی خود باید دقت نظر داشته باشند، گفت: باید توجه داشته باشیم که حرف و نوشته‌ای موجب رنجش خاطر مردم نشود. رفتار آن چیزی نیست که ما نیت می‌کنیم؛ رفتار آن چیزی است که دیگران از ما برداشت می‌کنند و باید به این موضوع اهمیت دهیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات شایعه جانبداری در رفتار و گفتارهای مسئولان نباید دیده شود، اظهار کرد: نقش حلقه‌های میانی در انتخابات باید بیشتر دیده شود و باید از ظرفیت آنها به منظور تشویق مردم برای شرکت در انتخابات استفاده کرد.

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه ما در تصمیم مردم هیچ دخالتی نخواهیم داشت و انتخاب از بین گزینه‌های تأیید صلاحیت شده تنها بر عهده مردم است، گفت: مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات برای ما مهم است و ما تنها در راستای این چهار اصل انتخابات حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به نزدیکی به هفته دولت اظهار کرد: ما در دولت سیزدهم ساعتی توقف نداشته‌ایم چراکه دولت بدون وقفه و تعطیلی هستیم. بعضی از جلسات ما در طول هفته به نماز صبح رسیده است و شبانه روز در فکر حل مشکلات مردم هستیم. در هفته دولت به هیچ وجه نباید پروژه ناقص افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد، همچنین کلنگ زنی بی‌مورد نیز نباید صورت گیرد. سر سوزنی وعده غیر قابل تحقق نباید بدهیم چراکه خط قرمز ما نظام و مردم هستند و وعده غیر قابل تحقق منجر به نارضایتی می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در استان مرکزی بزرگترین موکب اربعین کشور برقرار خواهد شد، گفت: استان مرکزی افتخار دارد که میزبان جمع زیادی از زائران اربعین است و وظیفه ما مواظبت از سلامت و امنیت زائران در استان است که لازمه آن بازدید مداوم مسئولان استانی از حوزه‌های مربوط به اربعین است.