ارومیه- رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بررسی های هواشناسی بیانگر آغاز بارش باران و وزش تندباد موقتی از اواخر وقت امروز جمعه در استان است.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بررسی‌ها بیانگر آغاز بارش‌های رگباری باران و وزش موقتی تندباد در استان از اواخر وقت امروز است که تا روز یکشنبه نیز در مناطق مختلف استان تداوم خواهد داشت.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق بررسی‌های هواشناسی و نقشه‌های پیش‌یابی و با توجه به آغاز بارش‌های رگباری در این استان لازم است تا شهروندان از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

صابری با بیان اینکه هشدار زرد در این زمینه صادر شده است، اضافه کرد: این بارندگی‌ها بیشتر در نقاط شمالی پیش‌بینی شده که همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: آمادگی دستگاه‌ها در زمینه سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در مدت زمان یاد شده از ضروریات است و محکم‌سازی سازه‌های تبلیغاتی هم برای جلوگیری از سقوط اشیا لازم است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: کاهش دما نیز برای استان همزمان با بارش‌های رگباری پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به دماهای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: دمای ارومیه بین مثبت ۱۸ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و گرم‌ترین شهرستان پلدشت با دمای مثبت ۳۸ درجه و خنک‌ترین چالدران با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد ثبت شده‌است.