اهواز- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از شناسایی و ایمن سازی ۱۶ نقطه پر حادثه در مسیر پیاده روی زوار اربعین حسینی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جولانژاد پیش از ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بهبود وضعیت راه‌ها یکی از سه وظیفه این اداره کل در ایام اربعین است که در این زمینه اقدامات شاخصی از جمله بهسازی، تعریض، لکه‌گیری، روکش و استفاده از لایه‌های حفاظتی راه در محورهای عبدالخان- بوستان، اهواز- چذابه و اهواز به سمت شلمچه انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان افزود: در سال‌های گذشته نقاط حادثه‌خیزی در مسیر زائران وجود داشت که منجر به وقوع حوادث زیادی شده بود، در این راستا و به منظور ایمن‌سازی ۱۶ نقطه در این استان شناسایی و به صورت طولی روشن‌سازی شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور نصب علائم و تجهیزات ترافیکی و ارتقای ایمنی، بیان کرد: روشن‌سازی نقطه‌ای در مقطع پل بستان، روستای خنیفی و بردیه و نقاطی در مناطق مسکونی و دارای سابقه حادثه انجام و علاوه بر آن خط کشی جاده‌ها، نصب بازتاب ایمنی و نیوجرسی، حفاظ میانی راه در محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه و روشن‌سازی پارکینگ‌ها با هزینه‌ای حدود ۶۷۰ میلیارد تومان انجام شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اینکه اصلاح هندسی نقاط پرحادثه جزو اقدامات بلندمدت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان است، گفت: با توجه به هزینه‌بر بودن اصلاح هندسی نقاط نیاز به اعتبارات قابل ملاحظه‌ای داریم، با این حال تعریض مسیر برای اربعین امسال در چندین نقطه پرخطر مسیر شلمچه و چذابه انجام شده است.