شازند- مسئول بسیج دانش آموزی استان مرکزی گفت: دانش آموزان هسته اصلی امیدآفرین جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید غلامی عصر یکشنبه در آئین افتتاحیه طرح ولایت دانش آموزی دوره متوسطه در اردوگاه امیرکبیر شازند اظهار داشت: بسیج دانش آموزی یک مجموعه ارزشی و انسان ساز است و در راستای تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی نقش آفرینی می‌کند و در این راستا برنامه‌های مختلف و راهبردهای گوناگون دارد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان مرکزی با بیان اینکه الگوی بسیج دانش آموزی شهدای دانش آموزی است، گفت: وجه مشترک شهدای دانش آموز استکبار ستیزی، عزت طلبی و اقتدار آفرینی برای ایران عزیز است و امروز باید این شاخصه‌ها را در بین نوجوانان نهادینه کنیم و بسیج دانش آموزی در این راستا حرکت می‌کند و مهمترین رسالت امروز بسیج دانش آموزی جهاد امید آفرینی است.

وی افزود: قطعاً همه دانش آموزان ما بسیجی هستند چراکه بسیجی فرهنگ و تفکر ارزشمند است و هر کس برای حرکت کشور به سمت پیشرفت نقش آفرینی کند بسیجی است و امروز هر دانش آموزی که در راستای ترویج و تقویت امید در جامعه و مدرسه فعالیت کند، بسیجی است.

غلامی ادامه داد: خوشبختانه در برنامه‌هایی که برای دانش آموزان برگزار می‌شود شاهد استقبال بسیار باشکوه هستیم و این نشان از زنده بودن نوجوانان و آرمان‌های انقلاب و شهدا در بین آنها دارد و قطعاً دانش آموزان به تاسی از شهدا عزم و انگیزه کافی برای پیشرفت کشور و رسیدن ایران عزیز به قله‌های بلند دارند و به فضل الهی تحقق ایران قوی با دست توانای دانش آموزان رقم خواهد خورد.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان هسته اصلی امیدآفرین جامعه هستند، گفت: امروز باید مولفه‌هایی چون معنویت، ولایتمداری، دشمن شناسی، ایثار و ازخودگذشتگی، بصیرت، جهاد علمی در بین این نسل تقویت شود و در طرح ولایت دانش آموزان در این عرصه‌ها توانمند می‌شوند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته برنامه‌ها و فعالیت‌های قابل توجهی توسط دانش آموزان بسیجی انجام شده که برگزاری اردوهای جهادی در ۱۶۲ مدرسه استان مرکزی یکی از مهمترین برنامه‌ها است و همچنین در حوزه برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با رویکرد بازدید دانش آموزان از دستاوردهای صنعتی و علمی و راهیان نور اقدامات زیادی انجام شده که همه اینها نشان از شور و اشتیاق نوجوانان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارد.