تبریز- مسئول مجموعه فرهنگی تربیتی شهید آیت الله مدنی (ره) تبریز گفت: کانون‌های فرهنگی تربیتی بستری مناسب برای پرورش دانش آموزان و نوجوانان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، کانون‌های تربیتی - فرهنگی با فعالیت‌های کارآمد و تأثیرگذار به دنبال شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان هستند تا نسلی را برای نظام و آینده کشور آماده سازند.

مسئول مجموعه فرهنگی تربیتی شهید آیت الله مدنی (ره) تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: تشکیل مجموعه فرهنگی تربیتی شهید آیت الله مدنی به ۱۲ سال قبل بازمی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حجت رستم پور ادامه داد: این مجموعه فرهنگی با سازمان بسیج و هم چنین سازمان تبلیغات اسلامی ارتباط تنگاتنگی دارد که گرد همایی هیأت اسلامی، پایگاه بسیج، کانون فرهنگی و تبلیغی، گروه‌های جهادی و خانه قرآن در نهایت منجر به تشکیل مجموعه فرهنگی تربیتی شهید آیت الله مدنی شده است.

وی عمده ترین جامعه هدف در این مجموعه تربیتی و فرهنگی را دانش آموزان برشمرده و افزود: افرادی که از کودکی در این مجموعه تربیت یافته اند اکنون جذب حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها شده و یا به عنوان کادر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.

رویکرد تربیتی اصلی ترین اولویت مجموعه

حجت الاسلام و المسلمین رستم پور گفت: رویکرد اصلی در این مجموعه، رویکرد تربیتی است و بر همین اساس در تلاش هستیم که مخاطبان این مجموعه، همه جانبه تربیت و رشد کنند چرا که این کانون صرفاً مجموعه‌ای نیست که تنها به انباشت اطلاعات تمرکز داشته باشد.

وی افزود: در این کانون برنامه‌های آموزشی مهارتی و دینی، تربیتی و درسی برنامه‌های ورزشی، تفریحی و اردویی، طرح‌های تابستانی اوقات فراغت، کلاس‌های هنری و مهارتی، گرافیکی و تقویتی برای دانش آموزان برگزار می‌شود تا کمک حال دانش آموزان در مسیر تربیتی بوده و علاوه بر آن، استعدادهای دانش آموزان شکوفا کنیم.

زمینه برای آموزش پذیری مباحث تربیتی در کودکان بیشتر است

مسئول کانون تربیتی - فرهنگی شهید آیت الله مدنی (ره) ادامه داد: از مهم‌ترین عوامل گرایش به قشر کودک و نوجوان می‌توان به این نکته اشاره کرد که کودکان در این سنین مستعد هستند و زمینه برای آموزش پذیری مباحث تربیتی میسر است.

وی گفت: اصلی ترین جامعه هدف در این مجموعه فرهنگی تربیتی، قشر کودک و نوجوان است که علاوه بر این قشر، خانواده‌های دانش آموزان مخاطبان دیگر برنامه‌های برگزار شده در این مجموعه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم پور افزود: این مجموعه علاوه بر تربیت دانش آموزان، از خانواده‌های نیازمند و قشر مستضعف جامعه نیز حمایت می‌کند و در چنین شرایط بد اقتصادی سعی بر این داریم تا در حد توان حامی و کمک حال آنان باشیم که در این راستا پخش بسته‌های معیشتی، تأمین جهیزیه، تأمین نیازهای اساسی خانوارهای نیازمند توسط این کانون انجام گرفته است.

وی افزود: حدود ۱۰۰ نفر کودک و نوجوان در این مجموعه فرهنگی و تربیتی وجود دارند که علاوه بر آن، ۲۵۰ خانواده نیازمند نیز را تحت پوشش خود قرار داده ایم.

حمایت‌ها در این عرصه ضعیف است

مسئول کانون تربیتی - فرهنگی شهید آیت الله مدنی (ره) گفت: متأسفانه حمایت در این عرصه ضعیف است اما با این وجود، این کانون توانسته است با بودجه‌های مردمی و افراد خیر روی پای خود بایستد؛ اما جای خالی نگاه مسئولان و نهادها به این سمت و سو، حس می‌شود به همین دلیل ایجاب می‌کند تا بودجه‌های فرهنگی و تربیتی در اختیار این کانون‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: انتظار بر این است تا مسئولان و متولیان امر، اهمیت ویژه‌ای به نسل کودک و نوجوان قائل شوند چرا که این قشر، سرمایه نسل آینده برای کشور و نظام هستند و به همین دلیل چنین اقدامات زیربنایی مورد غفلت قرار نگیرد چرا که دشمن به اهمیت این نسل پی برده و بر این اساس کانون توجه دشمن بر کودکان و نوجوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم پور در پایان گفت: کادر سازی، یکی از خروجی‌های این مجموعه است و بر این اساس از همان لحظه نخست، برنامه‌ها را به گونه‌ای ترتیب داده‌ایم که دانش آموزان تبدیل به نیروی مؤمن و متعهد شده و همواره مخاطب واقع نگیرند تا در آینده متولی برنامه‌های آموزشی و سیاسی باشند.