رشت- خبرنگار جبهه مقاومت با بیان اینکه خبرنگاران امیدآفرین باشند، گفت: عصر حاضر زمان نگفتن و یا پنهان کاری نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شمشادی امروز دوشنبه در کارگاه آموزشی «از خبرنگاری در بحران تا امید آفرینی» که به همت سازمان بسیج رسانه گیلان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: گاهی یک خبر از رسانه می‌تواند بزرگترین و عالی‌ترین مقام رسانه‌ای کشور را متأثر و دگرگون کند.

وی با بیان اینکه مستند سازی در انعکاس خبر از اهمیت ویژه برخوردار است، افزود: در انعکاس خبر بویژه در بحران‌ها از روی مستندات، اطلاعات و دیده‌ها خبر منعکس شود.

این استاد حوزه خبر و رسانه با اشاره به اینکه بحران رخداد غیرمنتظره ای است که در زمان وقوع اوضاع را برای مردم دشوار می‌کند، گفت: در گزارش خبری در زمان بحران نمادهای مهم شهر از زوایای مختلف به منظور آگاه سازی، جذب مخاطب و همراهی آنها به تصویر کشیده شود.

شمشادی با بیان اینکه خبرنگاران امیدآفرین باشند، اضافه کرد: رسانه و خبرنگار در کنار بیان انتقادات و دیدن سیاهی‌ها، باید به سفیدی‌ها و نقاط امید توجه کند و به آن بپردازد.

وی با اشاره به عدم مدیریت بحران رسانه در تأخیر فوت مهسا امینی و به وجود آمدن اتفاقات اخیر کشور، افزود: روایت اول برای مردم در کنار اینکه چه کسی بیان کند، کی (چه زمانی) بیان کند، با چه واژه‌ای و چه تیتری بسیار مهم است.

این کارشناس خبر و رسانه با بیان اینکه عصر حاضر برهه نگفتن و یا پنهان کاری نیست، گفت: حمایت دستگاه‌های دولتی از رسانه‌ها در انعکاس مستند و به موقع خبرهای حساس و شائبه دار ضروری است.

شمشادی ادامه داد: مسئولین با آگاهی از پیوست رسانه‌ای و با شرط اینکه چه بگوید، چقدر بگوید، از چه کلید واژه و تصویری استفاده کند رسانه را همراه خود و نه در مقابل بداند.

وی خبرنگاری را یک مسئولیت اجتماعی مهم و حساس برشمرد و افزود: خبرنگار با توجه به اینکه خبرنگاری یک مسئولیت و رسالت می‌باشد خبر را با همه موانع و مشکلات بدون ملاحظات شخصی انعکاس دهد.