رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به طراحی پوشش حرفه‌ای در دانشگاه گفت: ما بر اساس قوانین کشورمان پوشش حرفه‌ای را طراحی کرده‌ایم و خواستار اجرای آن با روش صحیح هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم هماهنگی بین دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص پوشش حرفه ای (Dress Code) نشستی با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و روسای دانشکده ها برگزار شد.

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، رعایت پوشش حرفه ای را در موسسات و دانشگاه های معتبر جهان مورد توجه دانست و گفت: در قوانین پوششی بسیاری از کشورها در بیمارستانها استفاده از عطر و لباس های سخیف ممنوع شده و پوشش افراد به گونه‌ای است که مشخص می شود از یک قانون و قاعده خاص تبعیت می کنند.

قناعتی ادامه داد: انضباط آموزشی باید در همه مراکز، وجود داشته باشد تا توجه افراد صرف آموزش و در بالین احترام بیماران حفظ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به طراحی پوشش حرفه‌ای در دانشگاه گفت: ما بر اساس قوانین کشورمان پوشش حرفه‌ای را طراحی کرده‌ایم و خواستار اجرای آن با روش صحیح هستیم و با هم‌فکری مسئولان دانشکده‌های مختلف باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که این مهم اتفاق بیفتد.

قناعتی یکی از راهکارهای اجرای پوشش حرفه ای را گفت و گو با افراد دانست و افزود: با برگزاری جلسات متعدد و بیان اهمیت موضوع، همفکری و همدلی با یکدیگر می توان از نظرات هم مطلع شد و در اجرای مناسب آن برنامه ریزی کرد.

وی تهیه و ساخت کلیپ های متعدد با موضوع پوشش حرفه ای و مصاحبه با مخاطبان و آشنایی با قوانین سایر دانشگاه های جهان را لازمه اجرای صحیح این طرح دانست و گفت: وقتی افراد از این طرح و مزایای آن مطلع شوند برای اجرا بهتر آن کمک خواهند کرد.

در ادامه حاضرین جلسه، نظرات خود را در خصوص پوشش حرفه ای بیان کردند.