خرم‌آباد - نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین تعداد مدارس کانکسی در کشور مربوط به لرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی ابراهیمی امروز پنج‌شنبه در شورای آموزش‌وپرورش لرستان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در لرستان نیروی انسانی آموزش‌دیده و منابع طبیعی مطلوبی داریم و اینها می‌تواند زمینه رشد و پیشرفته این استان را فراهم کند، اظهار داشت: بااین‌وجود هنوز لرستان پیشرفت مطلوبی نداشته و مسئولان باید پاسخگوی مردم این استان باشند.

وی با بیان اینکه در ادوار گذشته در توزیع بودجه بر اساس شاخص‌ها عمل نشده و استان‌هایی مانند لرستان از عقب‌ماندگی‌های ادوار گذشته رنج می‌برند، گفت: بیشترین مدارس کانکسی مربوط به لرستان است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در عدالت آموزشی و توزیع اعتبارات به شکل مطلوبی عمل نشده است، گفت: در حوزه آموزش‌وپرورش محرومیت زیادی مشاهده می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه باید نارضایتی‌های موجود در آموزش‌وپرورش علت‌یابی شود، گفت: مهم‌ترین شاخصی که منجر به تولید ثروت می‌شود نیروی انسانی آموزش‌دیده است.

وی با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان، گفت: در لرستان ۵۰۰ مدرسه کانکسی و بیش از هزار مدرسه تخریبی دارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم نوسازی مدارس در مناطق محروم با کمک دولت، بیان داشت: ۸۰ درصد اعتبارات مناطق محروم دراین‌رابطه از سوی دولت و ۲۰ درصد توسط خیرین تأمین شود.

ابراهیمی با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف نیروهای نهضتی، گفت: در طرح شهید «پناهی» احداث ۱۷۰ مدرسه برای لرستان در نظر گرفته شده که می‌طلبد این تعداد افزایش پیدا کند.