اردستان - فرماندار اردستان گفت: در یک سال گذشته بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان وام اشتغال کم بهره بین افراد واجد شرایط در شهرستان اردستان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هادی احمدی‌طبا در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردستان به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر همچنین ۳۴ شهید کارمند شهرستان اردستان را گرامی می‌داریم همچنین در ایام شهادت امام حسن (ع) و اربعین حسینی قرار داریم که امید می‌رود همه بتوانیم از پیروان راستین امام حسین (ع) باشیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی را شاهد هستیم و همه مشاهده می‌کنند که شخص اول دولت خدمتگزاری شبانه روز انجام می‌دهد و در شهرستان اردستان نیز همین موضوع سرلوحه کار قرار دارد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: در حدود ۴۵۰ روز گذشته در اردستان با همراهی نهادها و دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی را در اردستان انجام دادیم، در عرصه خدمت یکی از اصلی ترین دغدغه‌ها مسکن جوانان و حوزه ازدواج و جوانی جمعیت است که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در این خصوص، در کشور سرآمد هستیم.

احمدی‌طبا یادآور شد: موضوع اصلی در جوانی جمعیت بحث مسکن است که الحاق ۳۹ هکتار زمین در اردستان و ۱۰ هکتار در مهاباد انجام شده همچنین حدود ۱۷ هکتار زمین به زودی انشالله برای شهر زواره الحاق می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال در صدد هستیم یک اتفاق خوب را داشته باشیم و در یک سال گذشته بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان وام اشتغال کم بهره بین افراد واجد شرایط در شهرستان توزیع شده و حدود ۳۰۰ نفر افزایش بیمه شده تأمین اجتماعی در حوزه اشتغال خرد ایجاد شد.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: در طرح توسعه کارخانجات برای دو کارخانه طرح توسعه داشتیم در حوزه‌های کشاورزی اولویت با طرح‌های گلخانه‌ای است باید تغییر دیدگاه در حوزه کشاورزی داشته باشیم و به سمت کشت‌های گلخانه‌ای برویم

احمدی طبا تصریح کرد: بیش از ۲۰ جلسه با اقشار مختلف در شهرستان اردستان برگزار شده که توانستند در این جلسات مسائل را مطرح کرده و ما در راستای برطرف کردن آن اقدام کنیم.

وی بیان کرد: مردمی بودن شاخصه اصلی دولت سیزدهم است و در یک‌سال گذشته حدود ۴۰ جلسه دیدارهای مردمی در فرمانداری شهرستان با حضور مدیران ادارات جهت برطرف کردن مشکلات مردم برگزار و همچنین بیش یک هزار و ۷۰۰ دیدار چهره به چهره انجام شده است.

فرماندار اردستان گفت‌: برای معادن شهرستان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده همچنین در فصل پاییز، معدن طلای اردستان که از جمله معادن شاخص شهرستان و حتی کشوری است، به بهره‌برداری کامل خواهد رسید و برای حوزه اشتغال معادن مؤثر خواهد بود.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: ساخت منازل مسکونی طرح نهضت ملی به صورت ویلایی و یک طبقه در اردستان ابلاغ شده است همچنین پروژه‌های هفته دولت سال در شهرستان با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که ۹ پروژه شاخص با حضور معاون اقتصادی استانداری افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: در بحث شورای شهر قانون وظایفی را در نظرگرفته و ما فراتر از قانون اقدامی انجام نمی‌دهیم، برای انتخاب هیأت رئیسه، شش جلسه پی در پی برگزار شد اما متأسفانه دو نفر از اعضا در این جلسات غیبت داشتند که فرماندار باید این موضوع را طبق قانون به استان اعلام کند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: در دوران حضور شهردار جدید اردستان اقدامات خوبی در سطح شهر صورت گرفته و اعضای شورای شهر نیز باید با همفکری و همکاری مشکلات را برطرف کنند.