سينماي مستند به لحاظ ايجاد ارتباط ساده ، تنوع در موضوع و صراحت ،شباهت زيادي به نقاشي دارد .

 


به گزارش خبرنگارهنري خبرگزاري مهر "كلرسيمون"  فيلمساز فرانسوي در چهارمين نشست "چشم انداز سينماي فرانسه " درسينما فلسطين با بيان اين مطلب تنوع ساختارو موضوع  ، پيچيدگي بيان و ارتباط مستقيم با مخاطب را از جذابيت هاي سينماي مستند و مستند سازي دانست و افزود در سينماي مستند فيلمساز مي تواند با تمام پيچيدگي ها و تجربه هايي كه در اثر بكار گرفته به راحتي با مخاطب ارتباطي مستقيم و بي واسطه برقرار كند .
كلر سيمون از سال 1988 با ساخت فيلم مستند كوتاه" پليس" به مستند سازي روي آورده و فيلم هاي برجسته اي را در پرونده حرفه اي خود جاي داده است .
وي در ادامه سخنان خود در مورد گرايش اش به سينماي مستند گفت : ازاواخر دهه 80 وارد عرصه مستند سازي شدم . پيش ا ز آن فقط فيلم هاي داستاني مي ساختم ولي در حال حاضر در هر دو عرصه فعاليت مي كنم . 
اين كارگردان ساخت فيلم مستند را راحت تر از فيلم هاي داستاني ارزيابي و مهمترين دليل اين ادعا را سهولت تامين بودجه براي ساخت فيلم مستند عنوان كرد و گفت :  براي من خيلي جالب است كه به جاي واقعي كردن يك داستان ذهني و تبديل آن به فيلم داستاني يك واقعيت را مستقيما در سينماي مستند به تصوير بكشم . سينماي مستند ابزاري موثر براي انتقال مفاهيم است كه برخلاف مقاله و يادداشت و... هيچ نيازي به كلمه ،  قلم ، كاغذ و نوشتن ندارد.
اين كارگردان در پايان جلسه به صحبت در باره  سه فيلم خود "مي مي" ، " زنگ تفريح " و " به هر قيمتي كه شده " پرداخت. اين سه فيلم در ايام برگزار ي" چشم انداز سينماي مستند فرانسه " به نمايش در آمده است .
پنجمين نشست اين چشم انداز روز چهار شنبه  با حضور" بريژيت برگ "مسئول مستندات سينمايي پاريس  طبق روال گذشته ساعت 19 در سالن شماره 3 سينما فلسطين برگزارخواهد شد .