شهرکرد_معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تحول در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی استان در حال شکل‌گیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا جوانبخت صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سند پیشرفت و توسعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان در دولت سیزدهم تدوین شد.

وی تصریح کرد: تحول در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی استان در حال شکل‌گیری است.

جوانبخت با اشاره به اینکه در دلت سیزدهم تحولاتی در حوزه فرهنگ و هنر صورت گرفته است گفت: کلنگ زنی نخستین پارک فرهنگ و هنر شهرکرد با مشارکت بخش خصوصی، بهره‌برداری از فرهنگسرای لردگان، پیگیری و جذب اعتبار برای راه‌اندازی سینمای شهر فارسان و تدوین بسته بهبود زیرساخت‌های فرهنگی استان از دیگر اقداماتی است که در جریان ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای نزدیک به ۳۰ جشنواره فرهنگی و هنری در ابعاد ملی و استانی، صدور ۱۰۸ مجوز فعالیت فرهنگی، هنری و قرآنی و طراحی و اجرای ۲۷ طرح تبصره ۱۴ با موضوع دین و مذهب در این مدت، جهش مناسبی را برای فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری رقم زده است.

جوانبخت با اشاره به اینکه وام‌های خوداشتغالی، برای ۲۱۲ نفر از فعالان این عرصه فرصت شغلی مرتبط فراهم شد گفت: فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و بازی‌های رایانه‌ای در چهارمحال و بختیاری طی دو سال اخیر انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های حمایتی حوزه فرهنگ و هنر استان در نظر گرفته شده است و به دنبال سفر وزیر فرهنگ به چهارمحال و بختیاری در اواخر تیر امسال، تدوین بسته بهبود زیرساخت‌های فرهنگی استان در دستور کار قرار گرفت که امید می‌رود با اجرایی شدن آن، تحول مهمی در این حوزه شکل بگیرد.