تربت حیدریه ـ سرپرست اداره کل حمایت از تولید صنایع دستی گفت: ۵۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی کشور در ۲۹۹ رشته فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین عسگرپور ظهر چهار شنبه در بازدید از نمایشگاه تخصصی سنگ‌های قیمتی در تربت حیدریه اظهار کرد: باید چرخه صنایع دستی و هنرهای سنتی را با توجه به وضعیت هنرمندان، صنعتگران و صادر کنندگان کامل کنیم تا هنرمندان بتوانند محصولات جدید و کار آمدی تولید و روانه بازار کنند.

سرپرست اداره کل حمایت از تولید صنایع دستی تصریح کرد: امیدواریم با این طرح زمینه رشد صادرات صنایع دستی در کشور محقق شود.

وی میزان صادرات صنایع دستی در کشور را ۳۰۰ میلیون دلار در سال اعلام و اظهار کرد: عمده صادرات ما به کشورهای خلیج فارس و عراق است.

عسگرپور گفت: البته با نظر گرفتن پتانسیل و ظرفیت‌های خوب چه به لحاظ نیروی انسانی ماهر و چه از حیث تنوع تولیدات در کشور، این رقم بسیار ناچیز است.

سرپرست اداره کل حمایت از تولید صنایع دستی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود ۵۲۰ هزار نفر هنرمند صنایع دستی در کشور در ۲۹۹ رشته فعالیت دارند، بیان کرد: اقدام دیگر ما برای حمایت از این عزیزان توسعه بیمه به خصوص بیمه تکمیلی است که در دولت سیزدهم اجرا شده است.

وی گفت: زمینه استفاده هنرمندان از طرح بیمه روستایی و عشایری فراهم آمده و همچنین در بحث بیمه تکمیلی با شرکت‌های مختلف بیمه گذار رایزنی و قیمت گرفته‌ایم تا رقابتی نیز بین آنها فراهم آید.

عسگرپور یادآور شد: ۱۲۷۰ تعاونی به نام صنایع‌دستی ثبت شده اما ۷۰ تشکل بالای ۱۰۰ نفر داریم.

سرپرست اداره کل حمایت از تولید صنایع دستی تصریح کرد: این ظرفیت‌ها نشان‌دهنده این است که این صنعت نیازمند حمایت است و نیازمند این هستیم که بانک‌ها و بیمه‌ها از ما حمایت کنند.