مشهد ـ رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس گفت: تیم پزشکی اعزامی شهرداری مشهد طی مدت ۶ روز به ۳۵۰ نفر از زائران اربعین حسینی خدمات درمانی، پرستاری و دارویی رایگان ارائه داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم زوکی‌نژاد با بیان اینکه در این تیم از توان ۲ پزشک و ۳ پرستار برای خدمت به زائران استفاده می‌شود، اظهار کرد: بر اساس نیاز سنجی های انجام شده در موکب‌های نجف اشرف و اتوبوسرانی خدمات بهداشتی و درمانی به زائران و پرسنل شهرداری مشهد تا پایان مراسم اربعین حسینی به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس اظهار کرد: بیشترین مراجعات با ابتلای زائران به سرماخوردگی، بدن درد، مسمومیت‌ها و بیماری‌های گوارشی گزارش و بعد از آن گرمازدگی و التهابات پوستی مورد ثبت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یک دستگاه آمبولانس، با حضور یک نفر راننده و یک نفر کمک راننده نیز به منظور انتقال زائران نیازمند به خدمات بیمارستانی در نجف اشرف مستقر شده است.

زوکی‌نژاد گفت: ۱۱۰ قلم دارو و ۸۰ قلم تجهیزات مصرفی پزشکی در راستای خدمات رسانی بهتر به زائران در اختیار تیم پزشکی قرار دارد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس اجتماع میلیونی اربعین حسینی را تجلی شکوه و به هم پیوستگی امت اسلام عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های مختلفی در این راستا ویژه ایام اربعین امسال تعریف شد که امیدوارم شاهد خدمات رسانی مطلوب به زائران اباعبدلله الحسین (ع) در کشور عراق باشیم.