همدان- نوجوانان و جوانان همدانی که عشق امام حسین (ع) و اهل بیت در دلهایشان نهادینه شده است، در کنار تحصیل و موفقیت های علمی توانسته اند مداحانی موفق نیز باشند.

خبرگزاری مهر، استان‌ها: روزگار نوجوانی که آغشته به کنجکاوی، روحیه مطالبه گری، شور و شوق و البته دوره‌ای گذار و همراه با شناخت هویت. در این مسیر، نوجوانان و دانش آموزان همدانی نه تنها تحصیل و مطالعه را سرلوحه قرار دادند بلکه مداح اهل بیت شدند.

این نوجوانان که امروز جوانان پرافتخار مرز و بوم کشورمان هستند، از ورودشان به عرصه مداحی چنین گفتند:

هر اتفاق خوبی که تجربه کرده‌ام، به خاطر رفاقتم با اهل بیت بوده است

محمدحسین قنبری که متولد سال ۱۳۸۴ است و به تازگی فارغ التحصیل و در کنکور شرکت کرده است.

وی که به گفته خود در ایام خاص مداحی می‌کند، سرچشمه این موضوع را در دوران کودکی خود جستجو کرد، همان روزها که سن و سال کمی داشت و مادر برایش شعر می‌خواند.

شعرهایی که در جان محمدحسین نقش بستند و آنها را در مجلس روضه همسایه شأن می خواند…

این مداح اهل بیت با بیان اینکه بعد از خواندن شعر در روضه خانگی همسایه‌مان مداحی را شروع کردم و تا الان ادامه داشته است؛ اظهار کرد: هر اتفاق خوبی که تجربه کرده‌ام، به خاطر رفاقتم با اهل بیت بوده است و به راستی که مداحی می‌تواند بابی برای رسیدن به سیدالشهدا (ع) باشد.

موفقیت‌های تحصیلی و شغلی ام را مدیون لطف خدا و مرهون عنایت اهل بیت (ع) هستم

حمیدرضا رنگچی؛ فارغ التحصیل رشته کارشناسی اتاق عمل است که در کنار این مسیر، مداح و حافظ ۲۰ جز از قرآن کریم نیز است.

وی به گفته خود، از سن ۴ سالگی در جامعه القرآن همدان آموزش مباحث قرآنی را فرا گرفته است.

رنگچی که نوجوان گذشته و جوان این روزهای همدان است، با بیان اینکه از سنین کودکی وارد مسیر قرآنی شدم و مداحی را با کمک استاد مسکین و نظارت پدرم شروع کردم؛ افزود: از دوران مدرسه، سر صف یا در برنامه‌های مناسبتی مداحی می‌کردم، گاهی دعای عهد صبح گاهی و یا زیارت عاشورای مدرسه را می‌خواندم و مسئولان مدرسه به من اعتماد می‌کردند و جلسه را در اختیار من قرار می‌دادند.

رنگچی ادامه داد: از کودکی در جلسات قرآنی مکتب امام زمان (عج) به عنوان مربی جلسه و مداح و همچنین در هیئت سقای عباسیه جولان حضور داشتم.

این مداح اهل بیت با بیان اینکه از دهه ۹۰ در هیئت حیدریون کوی پردیس مداحی کرده است، تصریح کرد: از همان سال‌ها با حضور در جلسه شهید سیدرضا حسینی، مباحث مداحی و روضه خوانی را با مربیگری حاج محمد مهدی روحی فرا گرفتم و امیدوارم ائمه اطهار این تلاش‌ها را از ما و خادمین قبول کنند و به امضای امام عصر برسانند.

رنگچی با تاکید بر اینکه موفقیت‌های تحصیلی و شغلی خود را مدیون لطف خدا و مرهون عنایت اهل بیت است؛ گفت: از حمایت‌های پدر و مادرم در این راه نورانی تشکر می‌کنم؛ چراکه اگر حمایت‌های آن‌ها نبود این موفقیت‌ها به‌وجود نمی‌آمد.

این مداح و حافظ قرآن کریم ادامه داد: یادم هست زمانی که دانش‌آموز و دانشجو بودم همیشه در ماه محرم و ایام مناسبت‌ها دغدغه داشتم که تحصیلم به حضور در جلسات آسیب نزند و همیشه برنامه‌ریزی می‌کردم در کنار مطالعه و درس به هیئت بروم.

وی با بیان اینکه از ائمه خواسته است تا کمک کنند ضمن انجام فعالیت‌های مذهبی به تحصیلات مشغول باشد؛ افزود: در روایات آمده که اگر خدا خیر بنده‌ای را بخواهد عشق اهل بیت را در دل او می‌اندازد و خدا را شاکرم که این محبت به اهل بیت در وجودم است.

این مداح اهل بیت تصریح کرد: به برادرانم توصیه می‌کنم که قدر نعمت ولایت و مودت اهل بیت را بدانند و به خاطر این نعمت برای پدر و مادر خود دعا کنند که باعث شدند در مسیر اهل بیت حرکت کنند.