کاشان- امام جمعه موقت کاشان گفت: حماسه اربعین حسینی فضای جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان با اشاره به برگزاری کنگره جهانی اربعین حسینی اظهار داشت: در راهپیمایی اربعین حسینی مردم از هر دین و مذهب شرکت کرده بودند که این مهم نشان می‌دهد دشمن در نقشه تفرقه بین شیعه و سنی شکست خورده است.

وی با اشاره به اینکه حماسه اربعین حسینی جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است، ابراز داشت: دشمن و رسانه‌های غربی بدون هیچ اشاره‌ای به این حماسه بزرگ از کنار آن به سادگی گذشتند در حالی که در مورد کوچک‌ترین موضوعات و مسائل واکنش نشان می‌دهند.

امام جمعه موقت کاشان ضمن تشکر از دولت بابت فراهم آوردن امکانات برای سفر راحت زوار به عراق خاطرنشان کرد: دشمن به هر طریق ممکن و با شبهه افکنی در حال دور کردن مردم و به خصوص جوانان از دین و مذهب است که باید در مقابل دسیسه‌های آنها ایستاد.

وی با اشاره به اینکه برخی از این کوتاهی ما نشأت گرفته از برخی سخنوران و صاحبان تریبون است که موضوعات را برای مردم روشن و تبیین نکرده‌اند، گفت: دشمن دائم به فکر تزریق ناامیدی بین مردم است و لازم است ولی رهبر معظم انقلاب با فرمایشات خود امید را به مردم القا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام با اشاره به اقدامات مثبت دولت طی ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: البته ضعف‌های دولت را هم باید به آن اشاره کرد و یکی از مهمترین آنها عدم تبیین فعالیت‌های انجام شده برای مردم است که لازم است دولت برای فضای خبری و رسانه‌ای اقدام فوری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه خیلی کارهای دیگر باقی مانده است که باید انجام داد، افزود: رهبر معظم انقلاب همواره توصیه می‌کنند که راه را رفتیم و قله نزدیک است؛ جهاد تبیین به همین معنی است و باید خواص به جهاد تبیین بپردازند تا ادامه مسیر هموار تر شود.