گناوه- همزمان با سالروز رحلت جانگداز پیامبر رحمت و مهربانی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) شهرستان گناوه همنوا با همه عاشقان و دلدادگان خاندان اهل بیت (ع) غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش خبرنگار مهر، در سالروز رحلت جانگداز پیامبر رحمت و مهربانی آخرین فرستاده خداوند، حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبر آن حضرت امام حسن مجتبی (ع) و در آستانه سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان حضرت امام رضا (ع)، مردم ولایتمدار و مؤمن شهرستان گناوه هم نوا با همه عاشقان و دلدادگان خاندان اهل بیت (ع) با برپایی آئین‌های عزاداری به سوگ نشستند و هم نوا با عرشیان و فرشیان اشک ماتم ریختند.

به این مناسبت آئین‌های ویژه عزاداری دیشب و امروز درحسینیه‌ها و مساجد، اماکن مقدس در شهرها و روستاهای شهرستان برگزار شد.

به همین مناسبت آئین ویژه سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیه السلام صبح پنج شنبه در دفتر جمعه گناوه برگزار شد.

سخنرانی حجت الاسلام سید نصرالله موسوی از روحانیون و وعاظ، قرائت زیارت پیامبر اکرم (ص) ازبعید، ذکر مصیبت و روضه خوانی و سینه زنی از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود.

در پایان مراسم از خانواده شهدای فراجا شهرستان گناوه تجلیل شد.

به همین مناسبت آئین‌های سوگواری و عزاداری، سینه زنی سنتی، زنجیرزنی، سنج و دمام، در اماکن مقدس، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

سخنرانی علما، روحانیون و وعاظ در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا و اماکن مقدس، برپایی موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی، پخت غذاهای نذری و پخش بین عزاداران، اجرای تعزیه و آئین‌های ویژه سنتی و برنامه‌های متنوع مناسبتی از دیگر برنامه‌ها در حال اجرا است.

بسیاری از دوستداران اهل بیت (ع) نیز، در خانه‌های خود زیارت حضرت رسول اکرم (ص) را از دور زمزمه می‌کنند.