انزلی- امام جمعه انزلی گفت: مدیران باید در تراز جمهوری اسلامی باشند و این مهم توسط دولت مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته انزلی ضمن تسلیت ۲۸ صفر و شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: طبق بیانی از نبی مکرم اسلام، تقوا یک ویژگی اخلاقی است که اگر کسی به آن التزام داشته باشد دنیا و آخرت مطیع وی می‌شود.

حجت الاسلام شمس‌الدین با اشاره به اینکه پس از رحلت نبی مکرم اسلام شرایط زمانه به گونه‌ای شد که باید مورد مطالعه قرار بگیرد، افزود: بعد از رحلت پیامبر اکرم سقیفه تشکیل و سنگ بنای برخی از انحرافات شکل گرفت اما دستاوردهای پیامبر اکرم با بدعت‌هایی که در برخی از سنت‌ها پدید آمد به انحراف کشیده نشد.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی پس از ۴۴ سال در مسیری پیش می‌رود همین بلایی که بعد از پیغمبر بر سر امت اسلام آوردند بر سر ما می‌آورند، ادامه داد: امام خمینی (ره) نیز بارها در بیانات خود سپردن امور به افرادی که اعتقاد به اسلام ناب ندارند را نهی کرده بود.

حجت الاسلام شمس‌الدین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نمی‌گذاریم ذره‌ای انحراف در آرمان‌های انقلاب پدید بیاید با اتکای به شما مردم است، گفت: این مردم ما هستند که با حضور در همه انتخابات مدیران را برای اداره کشور انتخاب می‌کنند و اگر این‌ها از وظایف‌شان کوتاهی کنند و در مسیر دشمن حرکت کنند و تفکرات‌شان تفکر اسلام ناب محمدی نباشد نمی‌توانند انقلاب را حفظ کنند.

امام جمعه بندر انزلی اضافه کرد: برخی از مدیران آمدند و مدعی شدند که هیچ اعتقاد و التزامی به اسلام و مبانی انقلاب اسلامی ندارند و این همه درد و رنج برای مردم به وجود آوردند، لذا مدیران در تراز انقلاب اسلامی باشند و این مهم توسط دولت مورد توجه قرار گیرد.