ده‌ها هزار نمازگزار فلسطینی ظهر امروز، با وجود سخت‌گیری‌های نظامیان صهیونیست نماز جمعه باشکوه این هفته را در مسجدالاقصی به جای آوردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، با وجود موانع و سخت‌گیری‌های رژیم صهیونیستی در مسیر برپایی نماز جمعه در مسجدالاقصی، ده‌ها هزار فلسطینی خود را به این مکان مقدس اسلامی رساندند و نماز جمعه با شکوه این هفته را در مسجدالاقصی به جای آوردند.

اداره اوقاف اسلامی فلسطین در قدس اعلام کرد که نماز جمعه این هفته در مسجدالاقصی با حضور ۴۰ هزار نمازگزار فلسطینی اقامه شده است.

حضور این تعداد نمازگزار فلسطینی در نماز جمعه این هفته مسجدالاقصی در حالی رقم خورده است که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف بخش قدیمی قدس اشغالی و مسجدالاقصی موانعی را ایجاد کرده بودند و با ایجاد ایست بازرسی روند حرکت فلسطینیان به سوی مسجدالاقصی جهت برپایی این فریضه را مختل نموده بودند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی که قصد شرکت در نماز جمعه را داشت مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.

یوسف ابوسنینه، خطیب نماز جمعه مسجدالاقصی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از فلسطینیان خواست که ثابت‌قدم باشند و صبر پیشه کنند. وی در این خطبه‌ها تاکید کرد که مسجدالاقصی به اهل آن بازخواهد گشت.

ابوسنینه تصریح کرد که تعرض‌هایی که به اهالی قدس و مسجدالاقصی انجام می‌شود هرگز از ثبات قدم و اراده آنان نخواهد کاست.

نماز جمعه این هفته مسجدالاقصی در حالی برگزار شد که قدس اشغالی از صبح امروز شاهد حضور نظامیان پر شمار ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه هشدار درباره اجرای عملیات‌های ضدصهیونیستی در آستانه تحویل سال نو عبری است.