کرمانشاه- مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا نیمه شهریور تا نیمه مهر ماه است.

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنفلوانزا یک بیماری واگیردار ویروسی است که باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می‌شود.

وی افزود: مهمترین راه انتقال ویروس آنفلوانزا در محیط‌های بسته از طریق هوا بوده و از آنجا که ویروس ممکن است ساعت‌ها در شرایط سرد و رطوبت کم در محیط زنده بماند انتقال ویروس از طریق ترشحات آلوده نیز می‌تواند صورت گیرد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ️دوره پنهان بیماری بین یک تا ۳ روز است و علائم بیماری به صورت ناگهانی و بدون پیش درآمد آغاز می‌شود و علائم بیماری شامل تب، درد عضلانی، سردرد، خستگی، گلودرد، سرفه خشک و گاهاً عطسه و التهاب بینی است.

شاه آبادی بیان کرد: ️یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلاء به بیماری تزریق واکسن است و بهترین زمان تزریق واکسن نیمه شهریور تا نیمه مهر بوده و تزریق واکسن به افراد در معرض خطر مانند سالمندان، ساکنین آسایشگاه‌ها، بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن، زنان باردار، کودکان و نوجوانانی که تحت درمان طولانی مدت با آسپرین هستند و کادر بهداشت و درمان که در معرض تماس بیشتری هستند توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها و فاصله گرفتن از افرادی که دارای علائم شبیه سرماخوردگی هستند نیز از سایر راه‌های پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است.