کرمانشاه- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: خانواده های روستایی در انتخاب سرویس مدارس فرزندان خود دقت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کیخسرو دستغیب اظهار کرد: وضعیت فنی خودرو، صلاحیت و مهارت راننده و نوع وسیله نقلیه از مهم‌ترین مواردی است که برای فراهم شدن تردد امن و بی خطر دانش آموزان در مسیر خانه تا مدرسه نقش بسیار مهمی دارد.

وی ادامه داد: آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی به فرزندان، قبل از بازگشایی مدارس ضروری بوده و از والدین انتظار می‌رود که در این خصوص تلاش لازم را داشته باشند.

سرهنگ دستغیب تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌گردد در انتخاب سرویس مدرسه فرزندان خود دقت داشته باشند و فقط از طریق آموزش و پرورش و بخشداری‌ها که متولی ساماندهی و نظارت بر آنها هستند اقدام کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه خانواده‌ها از انتخاب خودروهایی که ایمنی لازم را نداشته و یا اینکه دارای نقص فنی هستند اجتناب و تنها از خودروهای مورد تأیید مدارس استفاده کنند، تاکید کرد: همچنین والدین نباید برای تقسیم شدن هزینه‌ها به حمل سرنشین اضافه توسط سرویس‌ها رضایت دهند.

وی یادآوری کرد: گواهینامه متناسب با نوع خودرو، بیمه نامه شخص ثالث معتبر، معاینه فنی و رعایت تعداد سرنشین مجاز از دیگر موارد مهم راننده و خودرو مورد استفاده به عنوان سرویس مدارس است.

سرهنگ دستغیب در پایان گفت: خانواده‌ها می‌توانند در هنگام تهیه لباس برای فرزندان خود، رنگ‌های روشن را انتخاب نمایند و همچنین نصب قطعات کوچک شبرنگ بر روی کیف، کفش و یا قسمتی از لباس برای بهتر دیده شدن دانش آموزان در تاریکی هوا بسیار مؤثر است.