بوشهر- مشاور معاون علمی دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان با هدف حمایت از تعمیق فناوری و استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل باقری دوشنبه شب در نشست قرارگاه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر اظهار داشت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان با هدف حمایت از تعمیق فناوری و استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان مصوب شده است.

مشاور معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: تکمیل زنجیره ارزش، تحقیق و توسعه برای تولید محصولات جدید، افزایش مقیاس و تجاری‌سازی، افزایش ظرفیت تولید محصولات دانش‌بنیان و توسعه زیست‌بوم علم و فناوری از راهکارهای سرمایه‌گذاری این مجموعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: قانون جهش تولید دانش‌بنیان، در راستای استفاده از ظرفیت‌های جدید و رفع خلأ حوزه دانش‌بنیان کشور برای حمایت از فعالیت‌های این حوزه، چشم‌انداز روشنی در اقتصاد این حوزه رقم می‌زند.

وی به مزیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان اشاره و خاطرنشان کرد: حمایت‌های مالیاتی، مشوق‌های قانونی، تأمین مالی و جذب سرمایه، بازار سازی و جهت‌دهی منابع دولتی از مزیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان است.

مشاور معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: در مجموع قانون جهش تولید دانش‌بنیان فضا را برای ایفا نقش همه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فراهم کرده است و امیدواریم با اجرا آن شاهد یک تحول بزرگ در اقتصاد دانش‌بنیان باشیم.

باقری ادامه داد: در حال حاضر تفاهم‌نامه‌ای با استان‌ها برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منعقد شده که بوشهر یکی از این استان‌ها است و بر اساس آن منابع به‌صورت مشترک در طرح‌های پیشران و توسعه زیست بوم هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و فناور، سازمان‌های توسعه‌ای، شرکت‌ها و صنایع بزرگ، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و واحدهای مستقر در آن از مخاطبان قانون جهش تولید دانش‌بنیان هستند.

مشاور معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری توسعه تعداد، فروش، اشتغال و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت می‌کند که امید می‌رود با افزایش سرمایه ظرفیت پرداخت تسهیلات این صندوق افزایش یابد.