عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس‌جمهور در سازمان ملل می‌تواند نقض فاحش حقوق بشر از سوی آمریکا و نادیده گرفتن پیمان‌های بین‌المللی توسط برخی از کشورهای غربی را تبیین کند.

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک برای سخنرانی در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: رئیس جمهور ایران با تکیه بر حمایت‌های مردمی و جلوگیری از روندهای اغتشاش‌آفرین در داخل کشور که پشت صحنه آن آمریکا، غربی‌ها، رژیم صهیونیستی و اذناب آنان بودند، اکنون می‌تواند به خوبی اقتدار ملت ایران را در سازمان ملل به رخ بکشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ایران اقتداری دارد که نه ناشی از اتکا به بیگانگان، بلکه مبتنی بر توان درونی و بنیه مردمی نظام اسلامی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور ایران در سازمان ملل می‌تواند نقض فاحش حقوق بشر از سوی کشورهایی مانند آمریکا و نادیده گرفتن پیمان‌های بین‌المللی توسط اروپا به ویژه سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه را با صدایی رسا تبیین کند. همچنین رئیس جمهور می‌تواند در این نشست، بنیه واقعی اتکا به مردم و مهار خشونت‌هایی را که اجنبی‌ها در آن دخالت داشتند و سال گذشته اتفاق افتاد، به نحو شایسته تبیین کند.

مقتدایی بیان کرد: همچنین اتحاد میان امت اسلامی و کشورهایی که نمی‌خواهند سلطه و هژمونی آمریکا را با رفع وابستگی به دلار و بسیاری از موضوعات دیگر بپذیرند، از مسائلی است که قطعاً از سوی رئیس جمهور مطرح خواهد شد، چرا که این موضوع تبیین کننده شکست آمریکا، کاهش قدرت آمریکا و تکه تکه شدن هژمونی و هیاهوی ایالات متحده آمریکا و همراهانش است.

وی با بیان اینکه رفع وابستگی به دلار روند قدرت گرفتن کشورهای آسیایی و کشورهایی که نمی‌خواهند زیر بار نظام سلطه بروند را شتاب بخشیده است، گفت: اکنون حضور رئیس جمهور ایران در سازمان ملل معنایی دیگر پیدا کرده است و رئیس‌جمهور مطالبات ملت‌های رو به رشد و مخالف نظام سلطه را در سازمان ملل مطرح خواهد کرد.