خرم‌آباد- برنامه جامع ارتقای دانش بومی و مهارت افزایی در مناطق عشایری استان لرستان عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تفاهم نامه فی‌مابین سازمان تات و سازمان امور عشایر کشور در خصوص نیازسنجی و برنامه ریزی اجرای دوره‌های آموزشی در مناطق عشایری جلسه بررسی اجرای طرح برنامه جامع ارتقای دانش بومی و مهارت افزایی در مناطق عشایری استان لرستان برگزار شد.

بهروز سپهوند معاون آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اشاره به طرح توانمند سازی مستمر عشایر استان از طریق آموزش عملی و علمی با رویکرد توسعه اشتغال پایدار اظهار داشت: با توجه به نقش و جایگاه مهم جامعه عشایری در تولید محصولات دامی ضرورت دارد در راستای توانمند سازی و تربیت نیروی کار ماهر بومی و محلی گام برداریم.

وی ادامه داد: توسعه و تقویت فعالیت‌ها و آموزش و راه اندازی کسب و کارهای جدید در بهبود کیفیت زندگی عشایر نقش مؤثری دارد.

سپهوند در خصوص عملیاتی کردن برنامه جامع ارتقای دانش و مهارت در مناطق عشایری بیان کرد: برای اجرایی کردن این برنامه بایستی نیازسنجی آموزشی و برآورد هزینه و اعتبارات لازم در برش استانی تهیه شود تا با برنامه ریزی منسجم و مدون و بستر سازی مناسب بتوانیم دوره‌های آموزشی مورد نیاز در جامعه عشایری را اجرا کنیم.

بنابراین گزارش، در این جلسه مقرر شد پس از تعیین دوره‌های آموزشی و عقد قرارداد آموزشی با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان در ابتدای آبان ماه سال جاری دوره‌های آموزش عشایر توسط این مرکز در مناطق عشایری استان برگزار شود.